Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Servicenow verhoogt updatetempo tijdens corona

06 juli 2020 - 10:19ActueelCloud & InfrastructuurServiceNow
Suzanne Martens
Suzanne Martens

De Amerikaanse it-leverancier Servicenow schroeft zijn innovatietempo op. Naast de tweejaarlijkse releases van nieuwe producten en diensten, biedt het tweewekelijks updates voor het Now Platform. Het gaat om producten die klanten helpen inspelen op de uitdagingen rondom de coronacrisis en om de terugkeer naar het kantoor te realiseren.

Servicenow biedt een cloudgebaseerd platform waarmee klanten hun werkzaamheden kunnen digitaliseren en automatiseren. Denk aan workflows voor de it-afdeling, personeelszaken en eindgebruikers. Dit moet productiviteit van zowel werknemers als het bedrijf verhogen en bovendien de klantervaring van eindgebruikers optimaliseren.

In de afgelopen jaren kreeg het platform twee keer per jaar een update, steeds in het eerste en derde kwartaal van het jaar. Kwam begin dit jaar de Orlando-release uit, dit najaar staat de Parijs-release op de planning. In 2021 volgen Quebec (eerste kwartaal) en Rome (derde kwartaal).

Covid-19-apps

De Amerikaanse organisatie heeft sinds de uitbraak van het covid-19-virus het innovatietempo fors opgeschroefd. Elke twee weken brengt het nieuwe updates uit op het platform. Het gaat specifiek om vier klantenservice-apps die bedrijven helpt omgaan met de coronacrisis en bijbehorende maatregelen. De diensten moet een organisatie in staat stellen om zo snel en veilig mogelijk weer terug aan het werk te krijgen.

Zo zijn er apps die klanten helpen hun operatie draaiende te houden. Denk aan crisiscommunicatie van en naar werknemers, collega’s die kunnen aangeven wanneer ze in quarantaine zitten en inzichtelijk maken of besmette medewerkers in contact zijn geweest met andere collega’s. Servicenow zegt dat bijna vierhonderd klanten wereldwijd gebruik maken van deze nieuwe diensten, waaronder Uber, Coca-Cola European Partners en de Amerikaanse staat North Carolina.

Innovatie-roadmap

Servicenow zegt deze ‘covid-19-apps’ elke twee weken van een update te voorzien. Zo heeft het, op klantverzoek, bijvoorbeeld locatie-informatie toegankelijk gemaakt in de apps, is de beveiliging aangescherpt met nieuwe mogelijkheden en zijn nieuwe dashboards toegevoegd.

Er is nog geen einddatum aan de updates voor deze apps vastgesteld. De organisatie zegt dit te blijven doen al naargelang de klantbehoefte.

Meer over

AppsDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    België en Verenigde Staten
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Servicenow neemt Belgische Sweagle over

    Overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Servicenow neemt tak van App4Mation over

    benelux
    ActueelCarrière

    Servicenow strikt Hoekzema als Beneluxdirecteur

    ActueelWerkplek & Beheer

    Servicenow schrijft zwarte cijfers

    samenwerking
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Servicenow neemt ai-specialist Passage AI over

    Puzzel
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Servicenow neemt Loom Systems over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs