Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Hoe computers worden gebruikt bij het maken van online marketing

30 april 20213 minuten leestijdData & AI

Het creëren van een product of dienst die aan een consumentenbehoefte voldoet, is noodzakelijk voor ieder bedrijf om succes te behalen, maar een sterk concept alleen is niet voldoende om winstgevendheid te garanderen. Bedrijven moeten consumenten overtuigen om een ​​nieuw product te proberen en manieren vinden om die producten aan consumenten te promoten om succesvol te worden.

Computers kunnen een krachtig hulpmiddel zijn om bedrijven te helpen bij veel aspecten van het op de markt brengen van nieuwe producten en diensten. Met veel gratis apps en programma’s die beschikbaar zijn om bedrijven te helpen hun klantinteracties bij te houden, wordt het gebruik van technologie in online marketing een steeds belangrijker onderdeel van de verkoop puzzel. Online marketing groningen kan dankzij de juiste tools en hardware online marketing op topsnelheid bereiken waardoor bedrijven op hun best bediend worden. 

Online promotie

Het internet biedt bedrijven een advertentiekanaal dat mogelijk miljoenen klanten over de hele wereld kan bereiken. Webreclame kan vele vormen aannemen, inclusief banner- en in-tekstadvertenties op populaire websites, e-mails die naar vroegere of potentiële klanten worden gestuurd en videoadvertenties die voor of tijdens online video’s worden afgespeeld.

Adverteren op internet kan goedkoper zijn dan traditionele advertenties via de traditionele mediakanalen zoals de tv, radio en papier, waardoor het aantrekkelijk kan worden gemaakt voor nieuwe bedrijven met kleine advertentiebudgetten. Het gebruik van computers om de resultaten van verschillende webgebaseerde promoties in kaart te brengen, kan bedrijven helpen bepalen welke digitale marketing tools het beste rendement op hun investering opleveren.

Tools voor marktonderzoek

Marktonderzoek is het verzamelen van gegevens over de huidige toestand van een markt, consumentenvoorkeuren en concurrenten. Het afnemen van enquêtes onder klanten is een van de meest voorkomende manieren waarop bedrijven marktonderzoek uitvoeren. Computers bieden bedrijven een manier om enquêtes te houden zonder echt de deur uit te gaan om klanten te ontmoeten. Een rol van informatietechnologie in marketing is het verzamelen van enquêtegegevens op de website van een bedrijf, het gebruik van internetdiensten van derden of het verzenden van vragenlijsten per e-mail.

Een ander belangrijk hulpmiddel voor het onderzoeken van marketingresultaten zijn analyseprogramma’s. Gratis platforms, zoals Google Analytics, kunnen uw bedrijf helpen te zien waar klanten vandaan komen terwijl ze uw website bezoeken, welke zoekwoorden ze gebruiken om u te vinden en welke pagina’s ze het vaakst bezoeken. Online marketing Friesland beschikt over de kennis en tools om voor u daadkrachtig marktonderzoek te verrichten om u nog sterker uit de verf te laten komen. 

Opzetten van distributiekanalen

De methoden die een bedrijf gebruikt om producten en diensten aan klanten te distribueren, vormen een kernonderdeel van zijn algehele marketingstrategie. Computers stellen bedrijven in staat hun producten en diensten via internet naar externe gebruikers te distribueren, zonder dat er een fysiek kantoor of winkelpand nodig is. Digitale distributie kan voordelig zijn voor bedrijven die aan consumenten in het hele land willen verkopen en de opstartkosten laag willen houden.

Advertenties maken voor andere media

Terwijl het internet bedrijven in staat stelt computers te gebruiken voor promotie, onderzoek en distributie, worden computers ook gebruikt om advertenties voor andere media voor te bereiden. Moderne gedrukte tijdschriften en kranten gebruiken bijvoorbeeld vaak computers om de lay-outs van pagina’s te helpen ontwerpen. Grafisch ontwerpers en mediaspecialisten gebruiken computers om foto’s te bewerken voor gedrukte media-advertenties, audio voor de radiospots en video voor tv-commercials. Online marketingbureau CliQi is de specialist om met u aan de slag te gaan om via bijvoorbeeld advertenties online beter vindbaar te worden met als doel meer klanten te genereren. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs