Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Wat kost luchtreclame? + Top 5 luchtreclame ideeën

21 januari 2022Werkplek & Beheer

De populariteit van luchtreclame schiet de laatste tijd de lucht in. Steeds meer bedrijven ervaren de voordelen van een personeelsadvertentie of aanbieding die door een reclamevliegtuigje boven drukbevolkte gebied wordt gesleept. Maar wat kost luchtreclame en wat komt er allemaal bij kijken bij een vliegtuig met spandoek?

Waarom kiezen bedrijven voor luchtreclame?

Hoewel luchtreclame steeds vaker wordt gedaan, blijft het voor de meestem mensen toch bijzondere buitenreclame, zo’n reclametekst achter een vliegtuigje. Zo bijzonder, dat opvallende teksten via social media wordt gedeeld met vrienden. Zo adverteer je met luchtreclame eigenlijk analoog en digitaal tegelijkertijd.

Wat kost luchtreclame?

Luchtreclame is er al vanaf ongeveer 350 euro per uur. Vaak is het wel zo dat er voor meerdere (extra) uren lagere kosten worden gerekend, waardoor het goedkoper is om langere reclamevluchten te plannen. Ook kunnen de luchtreclame kosten stijgen als je een kleuren banner wilt in plaats van de standaard sleepletters van het luchtreclame bedrijf.

Top 5 meest gevlogen luchtreclame?

Luchtreclame wordt voor vele doeleinden ingezet. Toch zijn er bepaalde reclamevluchten die relatief vaker voorkomen in de top 5 van reclamevliegtuigjes:

  1. Felicitaties en huwelijksaanzoeken
  2. Speciale aanbiedingen 
  3. Personeelsadvertenties 
  4. Winkelopeningen
  5. Luchtreclame van politieke partijen

Wanneer vliegen reclamevliegtuigjes het meest?

Reclamevliegtuigjes vliegen het meest bij mooi weer. De belangrijkste redenen liggen voor de hand: bij slecht weer kunnen de vliegtuigjes niet opstijgen, en bij mooi weer zijn meer mensen buiten die de luchtreclame kunnen zien. Commercieel gezien is mooi weer dus ook veel lucratiever.

Luchtreclame is bij mooi weer lucratiever.

Waar vliegt het luchtreclame bedrijf?

Een luchtreclame bedrijf zal samen met de klant het meest optimale bereik in kaart brengen om de juiste vliegroute te bepalen. Vaak wordt naar de Randstad gevlogen en bij heel mooi weer worden de kustplaatsen Bloemendaal, Zandvoort en Scheveningen meegepakt om zoveel mogelijk bereik te genereren.

Reclame in de lucht werkt zeer aanstekelijk!

In vergelijking met enkele jaren geleden wordt nu tot wel 3 keer meer luchtreclame gevlogen. In de branche zegt men dan ook vaak de gevleugelde gezegde ‘zien vliegen, doet vliegen’, want het ene bedrijf of particulier steekt de andere weer aan. Mensen vinden reclame in de lucht mooi, waardoor er steeds meer werk is voor deze sector.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs