Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Levert jouw website niet de verwachte conversies op?

18 mei 20223 minuten leestijdData & AI

Het is voor de meeste starters wel duidelijk dat een mooie website even essentieel is als een goed bereikbaar kantoor, of een shop in een drukke winkelstraat. Er wordt dus vaak een significant bedrag uitgetrokken voor de feel en look van het fysieke bedrijf en een nieuwe website. Veel nieuwe bedrijven vinden dat heel vanzelfsprekend. Als dan de verwachte stormloop en aankopen van klanten achterwege blijft, kan een ondernemer heel verbaasd zijn. Een mooie gevel of een website met mooie plaatjes alleen is niet genoeg om veel traffic naar je online en offline winkel te trekken. Maar wat dan wel?

Vindbaar

Vaak beseffen zzp-ers of winkeleigenaars niet dat een mooi ingerichte winkel of website niet genoeg is om succesvol te zijn. Je moet bovenal gevonden worden als je jezelf in de markt zet. Daarbij is je online winkel en strategie nog belangrijker dan je fysieke shop. Zo is de eerste zoektocht van een potentiële klant naar een bepaald product vaak die op internet. Dat kan bijvoorbeeld de naam van een specifiek product of dienst zijn met daarachter een plaats waar die klant woont. Komt jouw zaak dan op de eerste pagina van een zoekmachine naar boven, dan bestaat er een grote kans dat jouw website ook bezocht gaat worden.

Websitebouwer

Het vergt de nodige deskundigheid om het voor elkaar te krijgen dat je op de eerste pagina van google naar boven komt. Een website met een unieke naam is de eerste stap maar dan ben je er nog lang niet. Een ondernemer heeft het vaak druk met het maken of aan de man brengen van zijn of haar product dat marketing niet altijd de juiste prioriteit krijgt. Het is dan raadzaam om een Online Marketing Bureau in de arm te nemen. Ga met zo’n bureau in gesprek en laat weten wat jouw unique selling points zijn en wat je wilt bereiken. Daarbij zal al snel naar voren komen dat je online goed vindbaar moet zijn om de nodige verkopen en conversies te halen. Eigenlijk is een website laten maken dus nog niet zo eenvoudig. Samenvattend gaat het dus niet alleen om een mooie feel en look maar is het belangrijk dat jouw website op de voor jouw relevante doelgroep aansluit en voor die groep goed vindbaar is.

Geduld

Is je website éénmaal gebouwd en zoekmachine geoptimaliseerd dan sta je meestal niet van vandaag op morgen op de eerste pagina van google. Er zijn ook meer factoren die bepalen of je stijgt binnen de jouw gewenste branche. Een marketingbureau kan je ook helpen om bijvoorbeeld backlinks te krijgen op andere websites. Je kunt bijvoorbeeld een advertorial laten zetten op de plaatselijke nieuwssite. Nieuwssites hebben vaak bovengemiddelde traffic. Heb je meerder backlinks op diverse goed gelezen pagina’s dan zal google dat belonen en ben je beter voor je klanten vindbaar.

Social Media

Wil je dat potentiële klanten bij je product betrokken raken dan zul je je gezicht als bedrijf op social media moeten laten zien. Het hangt af van de leeftijd van je doelgroep welk kanaal daar het meest geschikt voor is. Zo zijn startende ondernemers vaak in het begin heel enthousiast om zich op zoveel mogelijk social media kanalen te profileren. Na een tijdje zakt dit enthousiasme vaak behoorlijk in. Maak daarom een keuze uit één of twee kanalen en hou een contentkalender bij, zodat je op regelmatige tijdstippen teksten, foto’s en video’s online post. Dit zorgt ervoor dat klanten bij jouw bedrijf en producten betrokken blijven. Een onlne marketing bureau kan je hier ook mee helpen.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs