Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Waarom je een SEO-expert moet inhuren

13 december 20223 minuten leestijdData & AI

SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. SEO is een marketing discipline gericht op het verbeteren van een groot aantal factoren van een website met het doel om hogere posities in de zoekresultaten van zoekmachines te behalen. Omdat dit vakgebied zich constant blijft ontwikkelen, is het als bedrijf moeilijk om op de hoogte van de laatste trends en best practices te blijven.

Het inhuren van een SEO-expert zorgt ervoor dat je hier zelf geen tijd aan kwijt bent. De SEO-expert is er verantwoordelijk voor dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines en dat inhoud goed overeenkomt met de zoekintentie van de gebruiker. Een ervaren SEO-professional is dan ook in staat om mogelijkheden voor verbetering van de prestaties van je website te identificeren, evenals mogelijke problemen die je website ervan weerhouden om optimaal in Google te scoren. We hebben de belangrijkste redenen om een SEO-expert in te huren op een rij gezet.

Bespaar tijd

SEO is een tijdrovend proces en als je niet over de nodige vaardigheden of kennis beschikt, kunnen er strategisch verkeerde beslissingen worden genomen, wat op de lange termijn weer extra tijd kan kosten om te ‘repareren’. Het inhuren van een ervaren SEO-expert bespaart je tijd, zodat je je kunt richten op andere aspecten van je bedrijf. Met linkbuilding uitbesteden bespaar je bijvoorbeeld wekelijks uren doordat een professionele agency hier de processen al voor heeft geoptimaliseerd, en plaatsingen borgt in hun tooling.

Krijg professionele resultaten

Een ervaren SEO-expert zorgt ervoor dat je website goed geoptimaliseerd is voor de zichtbaarheid in zoekmachines. Ook worden mogelijke problemen geïdentificeerd die de prestaties van je website kunnen tegenhouden en strategieën voor verbetering uitgewerkt. Op basis van deze inzichten en ervaring gaat de SEO-expert aan de slag en zijn het de verbeteringen die voor hogere posities in Google kunnen zorgen.

Blijf op de hoogte van best practices

De wereld van SEO verandert voortdurend en het kan moeilijk zijn om zonder hulp van een expert op de hoogte te blijven van de laatste trends en best practices. Een goede SEO-expert houdt de vinger aan de pols van de industrie en houd je op de hoogte van alle veranderingen die de prestaties van je website positief kunnen beïnvloeden. Ook ontwikkelen zoekmachines constant, en als je penalty’s van Google wilt voorkomen, helpt het om samen te werken met iemand die ervaring heeft met het omgaan met bijvoorbeeld algoritme updates van zoekmachines.

Minder kosten aan tools

Als je besluit zelf je website voor zoekmachines te optimaliseren, geef je hoogstwaarschijnlijk veel geld uit aan tools, cursussen en diensten waarmee je hoopt de posities van je website in Google te verbeteren. Bij elkaar kunnen de kosten van deze tools oplopen tot meer dan honderden euro’s per maand. Een SEO-expert gebruikt dezelfde tools veelal voor meerdere klanten, waardoor een fractie van deze kosten aan jou, de klant, doorberekend worden.

Doelgerichter werken

De kans is groot dat je als ondernemer met SEO al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Dat komt omdat er per website wel duizenden zoekwoorden zijn waar jouw bedrijf zich op kan richten. Een goede SEO-expert weet precies welke zoekwoorden het best zijn om op te richten. Hierdoor wordt het beschikbare budget effectief gebruikt en bereik je sneller de gewenste resultaten. Maar nog belangrijker weet een SEO expert prioritering aan te brengen in hoofd- en bijzaken. Op welke knoppen kan er gedrukt worden voor impact op het resultaat? Wat zijn quick wins, en wat zijn juist meer middel tot lange termijn doelen?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs