Managed hosting door True

Tags Helpdesk

Alle artikelen met als tag Helpdesk, hier gedefinieerd als: Locatie of persoon waar (veelal telefonisch) vragen kunnen worden gesteld,storingen kunnen worden gemeld of advies kan worden verkregen over een bepaald product of service.

  • +

    Hiermee samenhangend: Servicedesk, Supportafdeling, Support-afdeling, Gebruikerondersteuning, Gebruikersondersteuning, Werkplekondersteuning, User suppport, Hulplijn ?>.

'Dienstverlening vraagt meer aandacht'

Service, service en nog eens service staat al enkele jaren hoog op de agenda bij gebruikers en aanbieders. Voor 2016 is dat volgens Computable-experts niet anders.…

GVB gunt servicedesk voor 5 jaar aan OGD

Het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf (GVB) besteedt de eerste lijn van zijn ict-servicedesk volledig uit aan OGD-diensten uit Delft. Het openbaarvervoersbedrijf van de gemeente Amsterdam heeft die…

RWS gunt servicedesk aan Fujitsu en InWork

Rijkswaterstaat heeft de ict-servicedesk voor de komende vier jaar uitbesteed aan Fujitsu en InWork. Het gaat om de organisatie van de inrichting, coördinatie, uitvoering en aansturing…

Eindgebruikers begrijpen in plaats van aanhoren

Business/IT-alignment, de eindgebruiker centraal of bedrijfsprocessen ondersteunen. Welke kreet je ook gebruikt, uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: dat IT naadloos aansluit bij de activiteiten en doelstellingen…

Asics besteedt IT-servicedesk uit aan Peak-IT

Producent van sportartikelen en -accessoires Asics besteedt zijn it-ondersteuning uit aan Peak-IT. De servicedesk is voortaan de ingang voor vragen en verzoeken van de ruim twaalfhonderd…

Atos regelt IT-beheer Zaans Medisch Centrum

Het Zaans Medisch Centrum (ZMC) heeft een vijfjarige overeenkomst gesloten met Atos voor de uitbesteding van zijn it-infrastructuur. Atos is verantwoordelijk voor het beheer van de…

Itium ICT en Constant IT gaan samen

De Amsterdamse ict-dienstverkeners Itium ICT en Constant IT gaan fuseren. De Microsoft-dienstverleners rondom Azure en Office 365 richten zich op mkb-klanten in de hoofdstad. Ze brengen…

ICT'er moet meer als consument denken

Consumenten zijn steeds veeleisender en ook medewerkers worden mondiger. Ze geven aan wat hun wensen zijn ten aanzien van ict-voorzieningen op het werk en gaan er…

OGD biedt klanten vrijheid met IaaS-platform

Als outsourcing specialist neemt OGD ict-diensten de complete ict van klanten over: van servicedesk en systeembeheer tot vervangingstrajecten en implementatieprojecten. Omdat de dienstverlening in de loop…

Barracuda komt met CudaLaunch

Barracuda introduceert Cudalaunch, een iOS en Android app die medewerkers op afstand veilige toegang biedt tot de private cloud-applicaties en het bedrijfsnetwerk van hun werkgever via…

Pinkroccade helpt werkzoekenden aan ervaring

Softwareleverancier voor de publieke sector Pinkroccade Local Government (LG) is een project gestart waarmee mensen in de bijstand aan een ict-werkplek moeten worden geholpen. Het gaat…

Humanitas verbetert uptime met VMware

Om effectief in te spelen op nieuwe ontwikkelingen in de zorgmarkt wilde Stichting Humanitas een betrouwbare en flexibele ict-omgeving inrichten. VMware vSphere met Operations Management (vSOM)…

Ilionx ondersteunt klanten bij cloud

Voor organisaties die op zoek zijn naar een schaalbare en flexibele cloud-infrastructuur voor het ontwikkelen en testen van software, introduceert ilionx een complete ondersteuning van de…

NTD maakt patiëntgegevens altijd beschikbaar

De Nationale Trombose Dienst (NTD) is de grootste landelijke aanbieder van trombose-zelfzorg. Met het concept van 'trombose-zelfzorg' biedt de NTD patiënten die bepaalde antistollingsmiddelen gebruiken, de…

Vivare besteedt ICT-beheer uit aan Ctac

Woningcorporatie Vivare uit Arnhem besteedt het ict-beheer per 1 januari 2015 uit aan Ctac. Vivare reorganiseert en verwacht door de ict uit te besteden op de…

Xerox stoot IT-outsourcingtak af aan Atos

Ict-dienstverlener Atos koopt voor 1,05 miljard dollar de it-outsourcingtak van printer- en documentdienstverlener Xerox. De activiteiten van die divisie bestaan onder meer uit helpdesk-diensten, applicatieontwikkeling, ict-beheer…

RDW blijkt trouwe klant van Centric

De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) in Veendam heeft Centric opnieuw aangesteld als it-partner voor de inhuur van externe medewerkers. De Goudse automatiseerder is al jarenlang…

Nep-Microsoft-helpdesk teistert ook België

In Nederland is het fenomeen al langer bekend: Indiaas-sprekende oplichters die zich telefonisch voordoen als medewerkers van een Microsoft-helpdesk. Onder het mom dat er een probleem…

De toekomstbestendige servicedesk

Dat laatste mailtje nog even openen op je smartphone, een bestand thuis via je tablet nog even op fouten checken of aan de keukentafel verder werken…

Pink Elephant vernieuwt ICT bij Feenstra

Installateur Feenstra besteedt het beheer van zijn ict-infrastructuur, inclusief werkplekken en helpdesk, uit aan Pink Elephant. Daarnaast krijgt de ict-dienstverlener uit Naarden de taak om de…

Holland Casino kiest definitief voor KPN

Holland Casino gaat definitief een deel van de ict uitbesteden aan KPN. Met de uitbesteding is een bedrag van circa 27 miljoen euro gemoeid over een…

OGD vervangt Centric bij werkplekbeheer Univé

Coöperatie Univé kiest voor OGD uit Delft als partner voor de inrichting, ondersteuning en het beheer van haar kantoorautomatisering. OGD zal direct beginnen met de overname…

Het wel en wee rond ICT

De belangrijkste graadmeter van het presteren van de ict-afdeling lijkt meestal de helpdesk te zijn. Hoe meer incidenten, fouten en hulpvragen, hoe lager de ict-afdeling in…

NS ruikt in tender aan cloud computing

De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een nieuwe, grote ict-aanbesteding lopen voor werkplek-, infrastructuur- en applicatiediensten. Daarin worden een paar clouddiensten gevraagd én opties om in de…

Spoelstra spreekt: Klagen helpt

De schoolexamens zijn weer in volle gang en dat betekent dat het klagen over deze examens ook weer is begonnen. Het LAKS heeft inmiddels meer dan…