Macromedia (software gereedschappen voor Web-publikatie, multimedia en graphics) heeft het afgelopen jaar slecht afgesloten. Over het derde kwartaal (boekjaar 1996/97) dat eindigt op 31 december 1996, daalde de omzet met 9 procent tot 28 miljoen dollar. In dezelfde periode een jaar eerder werd nog bijna 31 miljoen dollar omzet behaald.
De Amerikaanse onderneming raakte hierdoor ook in de rode cijfers. Over het derde kwartaal bedroeg het netto-verlies 2,3 miljoen dollar tegen een netto-winst van 7,1 miljoen dollar een jaar eerder.
Macromedia-topman Bud Colligan sprak van een teleurstellend resultaat. Vooral de verkopen van Authorware en Director vallen tegen. Ook in Europa heeft Macromedia het moeilijk. Het afgelopen kwartaal kondigde Macromedia een prijsverlaging van 60 procent aan voor de Authorware Interactive Studio. Men dacht dat dit gezien de grote belangstelling voor Intranet bedrijfsnetwerken wel kon. De verkochte aantallen namen wel toe, maar niet zoveel als was geraamd. De ‘Director’ software verkoopt momenteel slecht omdat de markt wacht op een nieuwe versie.