Sinds november 1997 is het Amerikaanse Internetbedrijf Broadvision actief in de Benelux via een kantoor in Amersfoort. Met klanten als American Airlines, Belgacom, Cisco en Sun lijkt de jonge onderneming succesvol. In Nederland zijn echter nog geen grote bedrijven gevallen voor het bedrijf.
Met Broadvisions software is de inhoud van websites af te stemmen op het profiel van de bezoeker. Hierdoor zijn met een massamedium als Internet klanten individueel te benaderen. Wouter Teijema, die in de Benelux de leiding heeft: "De technologie en de eerste grote klanten zijn er. Als je dat hebt, begint het te lopen. Maar in Nederland moeten we nog over die drempel." Broadvisions activiteiten worden wel ‘één op één-marketing’ genoemd. Individuele communicatie tussen leverancier en afnemer leidt tot een goede relatie en is cruciaal in de strijd om de markt, zo luidt de redenering. Het principe is alleen praktisch toepasbaar op Internet.
Broadvisions standaardpakket One-to-One bevat een profielendatabase, een informatiebank en eenmatching engine. De laatste koppelt informatie aan profielen. "Broadvision werkt met gaten in sjablonen. Die gaten worden gevuld met informatie op basis van het profiel van de klant of gebruiker. Zo krijg je dynamische websites die voor iedereen anders zijn", legt Teijema uit. Naast het standaardpakket levert Broadvision drie verticale oplossingen: elektronische handel, bankieren en beleggen, en kennismanagement.
Wereldwijd heeft Broadvision ruim tweehonderd klanten, waarvan er meer dan zeventig inmiddels een operationeel systeem hebben. "Van de grond af opbouwen van nieuwe systemen kost al gauw anderhalf jaar. Wij doen dat op basis van een standaardoplossing binnen drie maanden", beweert Teijema. Op internationaal niveau heeft Baan Company zijn websites gereorganiseerd met behulp van Broadvision.