KPN Telecom heeft zijn Internet-dienst ‘Klik en Klaar’ uitgebreid. Bedrijven die hogere eisen stellen aan hun website, kunnen nu gebruik maken van ‘Klik en Klaar Axel’. Deze dienst biedt volgens de telco veel meer creatieve vrijheid bij het ontwerpen van websites.
Het standaard concept van ‘Klik en Klaar’ is afgelopen november geïntroduceerd. Langs deze weg kunnen bedrijven gemakkelijk een site krijgen op Internet. De eigen homepage is bereikbaar via een domeinnaam die ook via deze dienst valt aan te vragen. Inmiddels hebben zich meer dan vijfduizend bedrijven aangemeld. KPN heeft een speciaal callcenter met dertig medewerkers opgericht om de nieuwkomers te begeleiden.
Volgens KPN zijn bedrijven het belang gaan inzien van het registreren van domeinnamen. Ophttp://www.klikenklaar.nl valt meteen te zien of een domeinnaam vrij is. ‘Klik en Klaar’ biedt de keuze uit 125 standaard opmaakpatronen. De site is maximaal tien pagina’s (8 MB) groot. De nieuwe dienst ‘Klik en Klaar Axel’ is bestemd voor bedrijven die een geavanceerdere website willen hebben. Aanvraag en beheer van een eigen domeinnaam zijn gratis. De opslagcapaciteit is 10 MB. Via een grafisch Web Control Panel heeft men online controle over de website en de vijf email-postbussen. Eventueel kan het ontwerp van de site worden uitbesteed aan een van de twintig aangesloten partners.