Internet-bedrijf Lost Boys neemt het 80-procents belang in branchegenoot Netcast over van uitgeverij Wegener. Ook de e-zakendoen consultants van Mvlg komen in het nieuwe bedrijf. Wegener krijgt een minderheidsbelang van 12,5 procent in de nieuwe combinatie. Het uitgeefconcern heeft dit woensdag bekendgemaakt.
Lost Boys is een dienstverlenend Internet-bedrijf, dat onder andere de website voor het televisie-programma Big Brother produceerde en de websites voor Dommelsch Bier en O’Neill maakt. Ook ontwikkelt het bedrijf activiteiten op het terrein van ‘nieuwe media’, zoals het produceren van CD-rom’s, spelletjes en programma’s voor breedband interactieve televisie.
Netcast beweegt zich op hetzelfde terrein en is vooral gespecialiseerd in complexe websites, onder andere voor financiële instellingen. Daarnaast verzorgt het bedrijf het merendeel van de websites van Wegener.
Mvlg brengt consultancy in en zal een belangrijke rol gaan spelen in het projectmanagement voor de nieuwe combinatie. Ook zal Mvlg een ‘e-business acceleration’ unit opzetten voor het begeleiden van nieuwe activiteiten op het terrein van e-zakendoen van grote organisaties.
De directie van het nieuwe bedrijf zal worden samengesteld uit de huidige directies van de toekomstige partners. De combinatie, met in totaal driehonderd werknemers, heeft Europese ambities en verwacht die op korte termijn door acquisities te kunnen realiseren. Ook wordt een beursgang voorbereid.