Niet kostenreductie, maar een gegarandeerde antwoordtijd is voor een groot deel van de ict-managers in Groot-Brittannië de reden om de ict uit te besteden.
Een gegarandeerde tijd tussen vraag en antwoord is voor 44 procent van de cio's in Groot-Brittannië de reden om hun ict buiten de deur te zetten. Dat blijkt uit onderzoek van Connect, een bedrijf dat ict-ondersteuning levert aan midden- en kleinbedrijven. Het onderzoek werd gehouden onder 200 it-managers en directeuren van midden- en kleinbedrijven met minder dan 250 werknemers.
De tweede reden die de it-directeuren noemden was dat het ict-team dat nog binnenshuis zat, zich nu kon concentreren op grotere strategische zaken. Dat werd door 30 procent van de ondervraagden genoemd. Vooral it-managers die werkzaam waren bij een bedrijf met 51 tot 250 werknemers zag dit als het grootste voordeel.
Traditionele reden
De reden die traditioneel genoemd werd om de ict uit te besteden, kostenreductie, werd als vierde voordeel genoemd. Ook meer betrouwbare en professionele werknemers werd als reden genoemd.
De nadelen die de ict-managers noemden waren het gevaar om controle over de gang van zaken te verliezen. 56 procent noemt dit het belangrijkste nadeel.