AltiGen Benelux breidt zijn portfolio uit met call/contact center-functionaliteit voor bedrijven die de Microsoft Hosted Lync 2010-oplossing vermarkten. AltiGen’s MaxACD voor hosted service providers kan het best omschreven worden als een volwaardige ‘all in’ Automatic Call Distribution (ACD) / Klant Contact Center-oplossing waarmee een beller in de wacht kan worden gehouden, op volgorde van binnenkomst met eigen teksten en routeringen. Skill based routing en gespreksopname maken onder andere standaard deel uit van de oplossing.
De MaxACD-basissoftware voor hosted service providers biedt een service provider of reseller de mogelijkheid call/contact center-oplossingen, tijdelijk of permanent, aan zijn cliënten te verkopen. Is deze software geïnstalleerd (in de ‘cloud’ of ‘on premise’) dan kan de provider/reseller onder andere Agent-, Supervisor- en Call Recording-licenties uitgeven op basis van een vaste prijs per maand. De maandprijzen zijn inclusief onderhoud en software sssurance. De afrekening met AltiGen Benelux vindt maandelijks, achteraf plaats, op basis van het aantal geactiveerde licenties in die maand.