Bijna de helft van alle verkopen zijn in het laatste kwartaal van vorig jaar bij Dell via de eigen website afgehandeld. De populariteit van webhandel neemt bij dit computerpostorderbedrijf nog steeds toe.
De winst steeg over die periode met drie procent tot 346 miljoen dollar. Dit is geheel in lijn met de eerder afgegeven winstwaarschuwing.
Dell meent dat de aftopping van de groei is veroorzaakt door gebrek aan onderdelen (er is vooral een tekort aan processoren) en de angst voor het Jaar-2000-probleem. Volgens Kevin Rollins, vice chairman van Dell, komt de toelevering van halffabrikaten weer goed op gang, maar heeft het bedrijf zich vergist in de snelheid waarmee het bedrijfsleven na de vergaging van het Y2K-spook weer nieuwe computers zou gaan kopen. Ondernemingen doen het blijkbaar nog rustig aan. Deze misrekening kost Dell ongeveer vijfhonderd miljoen dollar in het lopende kwartaal.
In Europa is de omzet in de laatste drie maanden van ’99 het sterkst teruggelopen met een groei van ‘slechts’ acht procent ten opzichte van dezelfde periode in ’98. In de beide Amerika’s bleef de omzetgroei steken op 39 procent. In Azië daarentegen was er een aanwas van 56 procent; hieruit valt op te maken dat de Azië-crisis overwonnen lijkt.