De Nederlandse Associatie voor Direct Marketing, Distance Selling en Sales Promotion Dmsa onderneemt actie om crm-implementaties te verbeteren.
Volgens de organisatie mislukt 80 procent van de geïnitieerde crm-trajecten, hoewel zij toch werden begeleid door specialisten. Tegelijk merkt de belangengroep grote belangstelling onder haar leden voor het gebruik van software ter verbetering van klantrelaties. Vooral in de sectoren automotive, financiële dienstverlening, verzekeringen en uitgeverijen is de interesse groot.
Daarom heeft Dmsa een crm-expertgroep in het leven geroepen. Deze heeft als taak het vakgebied crm in kaart te brengen, actuele onderwerpen te definiëren en een visie te ontwikkelen op relevante ontwikkelingen. De expertgroep zal worden samengesteld uit crm-gebruikers en -leveranciers.
De eerste taak van de groep is zogenoemde dialoogsessies te organiseren. Op een dergelijke bijeenkomst ontmoeten gebruikers en leveranciers van software elkaar. De nadruk komt te liggen op de praktijk en problemen die gebruikers vrijwel dagelijks ervaren.