De KLM houdt op oudejaarsavond 1999 crisisteams paraat die kijken naar de ontwikkelingen in landen die eerder de eeuwwisseling meemaken dan Nederland. Dit is één van de maatregelen die de luchtvaartmaatschappij neemt om het 2000-probleem de baas te kunnen zijn.
Luchtvaartmaatschappijen benadrukken dat de computerproblemen die de eeuwwisseling veroorzaakt, leiden tot ongemak, maar niet een vermindering van de veiligheid. Reizigers kunnen dus rekenen op vertragingen. Als een bepaald gebied echter niet afdoende bestand is tegen 2000, zullen vliegtuigen daar simpelweg niet heen gaan. Hugo Baas, millennium-medewerker bij de KLM: "100 Procent veiligheid bestaat niet en dat geldt ook voor ná de eeuwwisseling. Maar als we het in bepaalde regio’s niet vertrouwen, dan vliegen we niet."
De Nederlandse luchtvaartonderneming zegt ervan uit te gaan dat de overgang naar 2000 zonder ongelukken verloopt. "Het zou kunnen betekenen dat we om bepaalde gebieden heen vliegen", aldus Baas. Hij meent dat het de KLM wel lukt om tijdig de zaken op orde te hebben. Het samenwerkingsverband International Air Transport Association probeert het 2000-werk van de kluwen aan verbonden, afhankelijke luchtvaartorganisaties in kaart te brengen. Analisten verwachten dat die verwevenheid van relaties nog voor problemen kan zorgen.