Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Markt dwingt telecom en IT tot samenwerken

15 februari 1996 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Mark Plekker
Mark Plekker

AMSTERDAM – De opsplitsing van AT&T bewijst dat het huwelijk tussen telecommunicatie en automatisering van korte duur kan zijn. Desondanks meent onderzoeksbureau IDC dat de telecommunicatie- en automatiseringsbranche elkaar nodig hebben, willen ze met succes aan de opkomende vraag naar multimediale diensten kunnen voldoen.

"Het is ondenkbaar dat één enkel IT-bedrijf voldoende kennis in huis heeft om het hele spectrum – van het opzetten en aanbieden van informatiediensten tot het bewerken van de consument – in huis heeft", zo stelt IDC in het rapport ‘The convergence of the IT and Telecommunications Industry in Europe’.

In het rapport worden de plannen op het terrein van multimediale diensten van veertien ondernemingen in Europa op een rij gezet. De digitalisering van informatievergaring en -verspreiding noopt tot vergaande samenwerking. IDC onderscheidt in het rapport vier segmenten, te weten: infrastructuur (telecom en kabelmaatschappijen), distributie, informatiebundeling/software-applicaties en leveranciers van de informatie zelf.

Kansrijke applicaties

Een cruciale rol is er volgens IDC weggelegd voor de toepassingen die klanten moeten verleiden om informatie via computernetwerken tot zich te nemen. IDC noemt: thuisbankieren, telewinkelen, online informatiediensten en teleleren als kansrijke applicaties.
Het antwoord op de vraag hoe succesvol deze digitale diensten uiteindelijk zullen zijn, ligt volgens IDC in handen van de makers, ontwikkelaars en ‘verpakkers’ van informatie: de uitgeverijen. "Zij moeten hiervoor een omschakeling van papieren naar elektronische publikatievormen maken. Ze zullen in staat moeten zijn interactieve multimedia-diensten en vermaak in een overkoepelend produkt te verpakken", aldus IDC. MP

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs