De PC-divisie van Mitsubishi ontkent de berichten dat het zich terugtrekt uit de Europese en Japanse PC-markt, maar stopt wel met de productie van consumentencomputers.
Afgelopen jaar verkocht het bedrijf slechts vijftigduizend systemen in die marktsector. Mitsubishi concentreert zich voortaan op notebooks, PC’s en servers op zakelijke gebruikers, en adopteert daarvoor een bto-model (build to order). Analisten verwachten dat hierdoor de productiecapaciteit van het bedrijf zal afnemen.
De PC-afdeling van de Japanse firma bestaat uit de vroegere Britse PC-producent Apricot Computer. De merknaam Apricot blijft bestaan, zo verzekert Mitsubishi. Hiermee weerspreekt het de geruchten dat de hele computermarkt verlaten zou worden. "Enkele journalisten namen aan dat thuis-PC’s hetzelfde zijn als andere PC’s", verklaart James Blackledge, directeur van de Britse divisie. Deze onjuiste berichten hebben de fabrikant aanzienlijke problemen opgeleverd, aldus Blackwell.