Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

CMG verandert wervingstaktiek

25 februari 1998 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

CMG werkt na de acties met ballontochten aan bijstelling van zijn imago, aldus communicatiemanager Helen Hosman. "De snelle acties gaven een inconsistent beeld van ons bedrijf." In de nieuwe wervingscampagnes vormt het blauwe pak de kern.

CMG is winnaar van de Gouden Hengel 1998, de prijs voor de onderneming met de meeste aantrekkingskracht op de arbeidsmarkt. Volgens recent marktonderzoek is het de meest gewilde werkgever onder studenten en professionals. Bovendien wil 25 procent van de automatiseerders die een andere baan zoekt, verhuizen naar CMG.
Het bedrijf spendeert jaarlijks miljoenen guldens aan spraakmakende wervingscampagnes. De nieuwe wervingscampagne is ‘anders’. "We plaatsen geen losse advertenties meer, maar voeren een campagne", aldus directeur Kees Weug van CMG-diensten. De campagne moet CMG als werkgever profileren. De specialiteiten staan niet langer centraal en de functie waarvoor geworven wordt is met kleine letters weergegeven. De blauwe pakken spelen een grote rol. De werknemers zijn gekleed in blauwgrijze pakken. Combinaties zijn taboe. "Onze kledingvoorschriften vormen het thema. Deze regels symboliseren de gedragscode en verzorgdheid van het bedrijf."
De spilfunctie van het blauwe pak is een reactie op de eerdere stuntacties. "Deze snelle acties veroorzaakten een inconsistent beeld van CMG", zegt Hosman. "We moeten onze stijl correct weergeven." Opvallend is dat daarbij de pakken centraal staan. CMG is volgens enkelen arrogant, saai en formeel. Het blauwe pak kan volgens de marketing-strategen relativerend werken. CMG kan er zelfspot mee bedrijven. "En daardoor kom je sympathieker over", meldt de toelichting. CMG is inmiddels gestopt met de veelgehoorde radiocampagnes. "We waren dominant aanwezig op de radio. De irritatiefactor is dan groot. Daar moeten we rekening mee houden", licht Weug toe.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    Innovatie & Transformatie

    AcICT: DUO eindelijk op goede weg met systeem bekostiging

    Innovatie & Transformatie

    De nieuwste Computable 100 is verschenen!

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs