Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Overheid en klant zien belang e-handel

26 april 1998 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het belang van elektronische commercie wordt inmiddels algemeen onderkend. Er lopen veel activiteiten. Naast het bedrijfsleven beginnen ook overheden en consumenten doordrongen te raken van het belang daarvan.

Dit bleek afgelopen week tijdens het congres Business Online 98 in Amsterdam, georganiseerd door Arthur D. Little (ADL), Commercenet en Giga.
E-commercie behelst in wezen een herdefiniëring van de aanbodketen. De structuur van een bedrijfstak kan hierdoor radicaal veranderen. Denk aan de reisindustrie, waar boeken via Internet snel ingeburgerd raakt. Elke speler in de huidige aanbodketen moet toegevoegde waarde leveren om in de cybereconomie te kunnen overleven. De ondernemingen van morgen concurreren niet alleen, maar als deel van een aanbodketen. Internet is een goed medium voor ‘one-stop shopping’.
Het is raadzaam de tijd te nemen om het medium goed te doorgronden, ondermeer omdat de klanten veel verwachten. Snelle levering is cruciaal. Wie echt begint met e-handel, moet precies weten wat hij daarmee waarom wil doen. De integratie met de algemene ondernemingsstrategie is essentieel.
E-handel is een goed middel voor de marketing-afdeling door de mogelijkheden om klantgegevens te verzamelen. Van belang is bezoekers aan een website te binden. Verder zijn merkbekendheid en het bevredigen van de behoeften van de consument belangrijk. Als een website is gebouwd, moet men het de consument zo gemakkelijk mogelijk maken, ondermeer door te helpen bij het beslissen.
Gewaarschuwd werd tegen overdrijving: houd het simpel en richt je op je sterke punten. Tot slot: denk nooit dat je er bent; e-commercie blijft voorlopig in ontwikkeling.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs