Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nederlandse e-handel groeit moeizaam

19 mei 1998 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Na een enthousiaste aanloop lijkt de elektronische handel in Nederland te blijven steken in goede voornemens, zo blijkt uit een voorspelling van het onderzoeksbureau IDC. Dit ondanks de berekende toename van de elektronische omzet van 120 miljoen gulden vorig jaar naar 350 miljoen dit jaar.

IDC publiceert half juni hierover een rapport dat ondermeer de Nederlandse situatie in verband brengt met andere Europese landen. De voornaamste problemen lijken het Nederlandse conservatisme en ontbrekende kennis te zijn. IDC heeft ook attitudes gemeten, ondermeer de bereidheid van IT-managers tot veranderen. Nederlanders blijken doorgaans half zo snel als bijvoorbeeld Scandinaviërs bereid om te veranderen.
Bij het opzetten van web-marketing constateren de onderzoekers vaak een gemis aan concentratie op kernactiviteiten. Verder blijft de gemiddelde Nederlandse Internet-gebruiker voorlopig een goed opgeleide mannelijke dertiger met een technisch of wetenschappelijk beroep. In 1998 besteedt hij vijfhonderd gulden op Internet en in 2001 vijftienhonderd.Business-to-business ligt dan op vijfduizend gulden. Desettop box met televisie en snelle kabel wordt de aanjager van e-handel voor de massa.
IDC hanteert als definitie voor e-marketing ‘het beheren en verrichten van zakelijke transacties in een digitale omgeving’. Het noemt als verschil met gewone marketing het wegvallen van de factor ‘plaats’ ten gunste van ’tijd’. De wachttijd tussen een advertentie zien en bestellen of betalen vervalt, en dat gebeurt allemaal op dezelfde plaats.

Meer over

E-commerce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    ActueelCarrière

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 beste oplossingen voor klanten!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Maak haast met investeringen in digitale infrastructuur’

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs