Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Unisys beheert overdag wereldwijd netwerken

26 september 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Unisys opent een Europees ‘Managed Services Center’ in Amsterdam. Vanuit dit centrum zijn wereldwijde netwerken op afstand te beheren. Het is verbonden met vergelijkbare centra in andere continenten.

Dankzij het koppelen van onderhoudscentra in diverse continenten kan Unisys het principe hanteren van ‘follow the sun’, een rotatiesysteem waardoor het onderhoud altijd overdag wordt uitgevoerd. Dat is goedkoper.
Vorig jaar behaalde Unisys tweederde van zijn omzet uit dienstverlening. De rest kwam uit de verkoop van hardware. De onderneming wil de omzet in dienstverlening doen groeien naar 75 procent in 2002. Om die doelstelling te verwezenlijken, ontplooit Unisys diverse initiatieven. Het werkt bijvoorbeeld samen met Microsoft, Dell, Cisco, Nortel en Toshiba. Ook de opening van het Amsterdamse centrum moet bijdragen aan een groter marktaandeel in dienstverlening.
Gerry Gagliardi, president van Global Customer Services: "Bij conventioneel onderhoud gaat het veelal om het verrichten van periodiek onderhoud en het oplossen van problemen. Wij hebben nu een methode bedacht waardoor we vooraf signaleren dat er problemen kunnen ontstaan." Unisys heeft een model gebouwd waarmee alle relevante gegevens over een netwerk continu worden gemeten. Dit model geeft toegang tot alle soorten van informatie-uitwisseling via één web-portaal. Door deze benadering verandert de rol van IT van een ondersteunende in een adviserende.
Volgens IDC-analist Martin Canning speelt Unisys met het aanbieden van deze dienstverlening handig in op het ingewikkelder worden van de IT-infrastructuur van grote organisaties. "Veel grote organisaties zijn net klaar met het millennium- en euro-bestendig maken van hun systemen. Willen ze een rol blijven spelen, dan moeten ze actief worden in e-handel encustomer relation management."
Bedrijven besteden al (een deel van) het systeembeheer uit viaoutsourcing. Canning wijst erop datmanaged service verder gaat. "Het wezenlijke verschil is dat Unisys de volledige verantwoordelijkheid voor het beheer overneemt."
Uit IDC-onderzoek blijkt dat de markt van dienstverlening voor netwerkbeheer wereldwijd met gemiddeld ruim 18 procent toeneemt. Canning schrijft dit toe aan de schaarste van deskundig personeel, en die zal vooral in Europa de komende jaren toenemen.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs