Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CMGI wil concurreren met AOL en Yahoo

27 september 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Cmgi koopt het bedrijf 1stUp.com. Daarmee versterkt de eigenaar van onder meer Internet-portaal Altavista zich met een aanbieder van gratis Internet-toegang. 1stUp.com voorzag Altavista al van de techniek voor de eigen gratis dienst die het in augustus begon. Een overnamesom is niet bekendgemaakt.

Gebruikers van 1stUp.com kunnen gratis online, zodra ze een applicatie met advertenties en een korte vragenlijst over hun interesses op het web hebben doorlopen. 1stUp.com treedt op als een soort groothandel waar bedrijven als Altavista hun gratis Internet-aanbod kunnen inkopen. Door de acquisitie bespaart Altavista op de kosten. Ook andere Cmgi-bedrijven profiteren. Cmgi gaat de diensten van 1stUp.com tevens aan zijn partners – aanbieders van diensten of producten – aanbieden. 1stUp.com zal worden geïntegreerd in Navinet (Internet-infrastructuur) en Engage en Adsmart (advertenties). Vorige week kondigde Cmgi aan ook het bedrijf Adforce te kopen
Cmgi doet pogingen zijn Internet-belangen te stroomlijnen om de concurrentie met Yahoo en AOL aan te gaan. Daarbij is Altavista het vlaggenschip dat gebruikers moet doorsluizen naar zusterdiensten. Marktkenners verwachten volgende maand een compleet nieuw opgetuigd Altavista, en begin volgend jaar staat een beursgang op het programma. De notering op Wall Street zal eind oktober worden aangevraagd.
Met de stap lijkt Cmgi snel van idee veranderd. De aankoop van Altavista is pas afgelopen maand afgerond. Cmgi betaalde Compaq voor het Internet-portaal 2,3 miljard dollar. Het bedrijf motiveert de stap door te stellen dat Altavista vooral aantrekkelijk was vanwege de grote combinatiemogelijkheden die het had met de andere Internet-bedrijven van Cmgi.
Het bedrijf heeft een geschiedenis als investeerder in Internet-bedrijven, die het vervolgens naar de beurs brengt. Dit gebeurde eerder met Lycos en Geocities. Cmgi kondigt tevens de oprichting van vier nieuwe fondsen aan. Deze gaan met risicokapitaal investeren in veelbelovende IT-bedrijven. Eén van de fondsen zal zich speciaal richten op Europese ondernemingen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs