Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Exact werft personeel met ‘hard werken’

05 oktober 1999 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Het Nederlandse softwarebedrijf Exact is een opvallende personeelswervingscampagne gestart, waarin ‘hard werken’ centraal staat. Met slogans als ‘het wordt wat later’ en ‘minder vakantiedagen is bespreekbaar’ richt de onderneming zich op de harde werkers onder de automatiseerders.

Hiermee lijkt Exact voorbij te gaan aan oproepen van minister Jorritsma van Economische Zaken, brancheverenigingen, vakbonden en andere belangenbehartigers om het imago van de IT-branche te verbeteren. Bedrijven moeten in hun ogen meer nadruk leggen op arbeidsvoorwaarden als deeltijdwerk, en juist minder op lange werkweken, hoog salaris en lease-auto’s. Dat maakt de sector immers ook aantrekkelijk voor bijvoorbeeld mensen met kinderen, of potentiële werknemers die meer willen dan hard werken.
De ‘hard werken-campagne’ is ontwikkeld door The Communication Company. Strategisch medewerker Daniëlle Jaspers zegt dat de thema’s aansluiten op het imago van Exact. "In reclame gaat het om de werkelijke aard van het bedrijf. De uitingen moeten natuurlijk reëel zijn."
Exact richt zich dan ook bewust op de harde werkers. "Uit onderzoek van Kpmg Ebbinge blijkt dat jonge mensen die carrièregericht zijn helemaal niet op onthaasting zitten te wachten. Zij maken lange dagen en hebben een enorme drang om hard te werken." Onderzoek van VNU Business Publications wijst echter uit dat 16 procent van de hoogopgeleide automatiseerders meer vrije tijd als factor noemt om van baan te wisselen. Deze groep laat Exact kennelijk links liggen.

Meer over

Arbeidsvoorwaarden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 beste oplossingen voor klanten!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Maak haast met investeringen in digitale infrastructuur’

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs