Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Internet is over vier jaar Europeser

03 februari 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Internet is nu nog een vooral Amerikaanse aangelegenheid, maar in 2004 is er een Europees Internet met de karakteristieken die daarbij horen. Zo zal Frankrijk de bakermat zijn van mode-sites en in Nederland steken tal van sites met prijsvergelijkingen de kop op.

Zo is de verwachting van Reineke Reitsma die voor de Technographics Europe-divisie van analistenbureau Forrester Research ondezocht heeft hoe in 2004 het Internet in Europa ervoor staat.
Uit het rapport blijkt dat slechts vier procent van de huishoudens in de vijf onderzochte landen (Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Groot-Brittannië) via Internet iets heeft gekocht. Voor het onderzoek zijn bijna zeventien duizend consumenten naar hun mening gevraagd. Reitsma maakt vier groepen van ‘on-liners’: pioniers, volgende generatie, toekomstige kopers en achterblijvers (‘shopping hold-outs’). De pioniers in Europa lijken erg veel op die in de VS. Er is geen tot nauwelijks sprake van enig cultureel verschil als gevolg van nationaliteit. Van deze groep doet zestig procent zijn bankzanken via Internet en zesendertig procent koopt aldus aandelen. De ‘volgende generatie’ is niet zo lang actief op Internet, maar doet dat wel met overtuigd enthousiasme; zij zijn vooral in ‘vermaak’ geïnteresseerd. De ’toekomstige kopers’ zijn korter dan twee jaar on-line en hebben weinig vertrouwen in het medium. Als beveiligingsvraagstukken zijn opgelost, zullen zij ook via Internet spullen kopen. De laatste categorie heeft nauwelijks belangstelling voor Internet als aankoopkanaal.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs