Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Indirecte verkoop software blijft groeien

09 maart 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De groei is in West-Europa nog lang niet uit de indirecte verkopen van software. Deze waren in 1998 goed voor een omzet van 15,5 miljard dollar en zullen verder stijgen tot veertig miljard dollar in 2003.

Programmatuur voor systeeminfrastructuur maakt daar het grootste deel van uit. Dit concludeert onderzoeksbureau IDC in het rapport ‘Partnering for Success in Europe’.
Ondertussen verkennen verkopers van programmatuur steeds meer alternatieve routes om hun producten bij de klant te krijgen. Het aangaan van strategische samenwerkingsverbanden is daarbij een populair middel. "In de afgelopen jaren hebben we een toename van de aankondigingen van strategische allianties gezien", stelt analist Simone de Bruin van IDC. Zij betwijfelt echter het nut ervan: "De softwaredochters in de Europese landenvestigingen zien meestal niets terug van de marketinginvesteringen. Er kunnen daarom vraagtekens worden gezet bij de gevolgen van strategische allianties op het lokale niveau."
De strategie ‘naar de markt’ staat in de sector onder druk door veranderende eisen van de eindgebruikers, differentiatie onder klanten en nieuwe, opkomende verkoopkanalen, aldus IDC. Deze kanalen ondergaan overigens ook de nodige veranderingen. "De adviseurs en systeemintegrators blijven een belangrijke rol spelen, maar de wederverkopers en de VAR’s (Value Added Reseller) hebben een directer contact met de elektronische handel en de eindgebruiker", aldus De Bruin. "Waar VAR’s tot voor kort gewend waren om een productlijn van een of twee softwareproducenten aan te bieden, moeten ze nu hun toegevoegde waarde in de markt opnieuw definiëren. Hun kracht zou moeten liggen in één of twee gebieden. Producenten hebben deze directe lijnen naar hun klanten nog niet.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs