Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Geen tijd om te leren (Mark Plekker)

27 april 2000 - 22:00AchtergrondCarrière
Mark Plekker
Mark Plekker

Iedereen heeft haast nu Internet de informatiesamenleving domineert. Gevestigde bedrijven zien om zich heen in een razend tempo nieuwe concurrenten opduiken die in luttele maanden tijd klanten en omzet wegzuigen.

Jonge Internetbedrijven streven er koortsachtig naar om in een uiterst korte tijdspanne naar de beurs te gaan. Producten en diensten voor het Internet worden in een paar weken uit de grond gestampt.
Ambitieuze teenagers, opgejaagd door deze haast, hebben geen zin om hun kostbare tijd in de collegebanken te verdoen, omdat het (virtuele) geld buiten voor het oprapen ligt. Studeren kost tijd, tijd is geld, en je bent niet wijs om dat door je vingers te laten glippen.
In Amerika constateren de gerenommeerde business schools dat studenten vaak niet meer aan het tweede jaar beginnen, omdat ze na een jaar in de schoolbanken liever aan de slag gaan met hun eigen dotcom-bedrijf. Hoewel vele opleiders in Amerika vinden dat e-commerce, als vak, eigenlijk thuishoort in een meer omvattende opleiding, komen ze hier uit marketing overwegingen van terug. Vandaar dat er nu stoomcursussen van een jaar uit de grond zijn gestampt om studenten in zeer korte tijd de kneepjes van het vak bij te brengen.
Het is de nervositeit ten top. Tijd voor een gedegen opleiding gunnen de entrepreneurs van morgen zichzelf niet meer. Dat kan twee dingen betekenen. Er valt simpelweg niet veel te leren of de zakenman van morgen moet het stellen zonder enige theoretische bagage over de wereld waarin hij zaken doet. Ik ga uit van het laatste en dat betekent dat alle kennis in de praktijk moet worden opgedaan. Dat kan, maar daarmee zetten we de klok wel een paar decennia terug; naar de tijd waarin ieder voor zich het wiel uitvond.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Vaarwel C++ en C: VS zetten in op memory safe-programmeertalen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    Cloudsecurity
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs