Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

World Online duikt verder in de verliezen

25 juli 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Frits Njio
Frits Njio

World Online (WOL) heeft over het tweede kwartaal zijn nettoverlies zien oplopen tot 121,3 miljoen euro ofwel 0,43 cent per aandeel.

In het eerste kwartaal was dit verlies nog 98 miljoen euro ofwel 0,41 cent per aandeel. De omzet steeg van 40,5 miljoen euro tot 55,4 miljoen euro. Uitgaven namen toe van 141,2 miljoen tot 191,5 miljoen euro. Het aantal actieve abonnees van WOL nam nauwelijks toe: van 2,2 miljoen tot 2,4 miljoen. Ceo James Kinsella zei: "Wij vinden dat we dat beter hadden moeten doen." Het totaal aantal abonnees steeg met 28 procent tot 3,7 miljoen. Kinsella kondigde een nieuwe strategie aan om sneller winst te kunnen maken. Het pan-Europese netwerk van WOL wordt volgens hem beter benut. "De eigen content-activiteiten worden afgebouwd en we scholen de medewerkers om tot kanaalmanagers van de portalen," beweert Kinsella. "De nadruk verschuift van het produceren van eigen inhoud en merchandising naar samenwerkingen op het gebied van in inhoud, advertentieverkoop en e-zakendoen." Volgens Kinsella bevindt 81 procent van de actieve abonnees zich in markten waarin WOL tot de Top 5 behoort. Het aantal uren online van de abonnees steeg marginaal van 7,4 naar 7,5 uur. De beleggers en analisten konden het allemaal niet waarderen, want het aandeel zakte in de loop van de woensdag op de AEX met bijna 5 procent tot 11,95 euro.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs