Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Meer Amerikaanse vrouwen dan mannen online

10 augustus 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

In mei dit jaar bestond 50,4 procent van de online bezoekers uit vrouwen. Dit blijkt uit gegevens van online onderzoeksbureau Mmxi.

"Ook het Internet-gebruik onder Europese vrouwen laat een sterke stijging zien. Vrouwen uit zowel de Verenigde Staten als Europa gebruiken Internet voor het aankopen van producten van specifieke websites. Vooral Europese vrouwen verzamelen informatie over detailhandelaars, carrière en reizen", aldus Mmxi.
De spectaculairste groei was zichtbaar onder tienermeisjes tussen 12 en 17 jaar. Het Internet-gebruik onder deze groep steeg met 126,3 procent van 1,9 miljoen gebruikers naar 4,4 miljoen over het hele jaar. Het aantal vrouwelijke gebruikers van 55 jaar en ouder groeide met 110 procent. Alleen onder vrouwen tussen 18 en 24 jaar was een afname van 4,5 procent zichtbaar. Volgens onderzoekers heeft dit mogelijk te maken met een groeiende interesse voor studie en carrière.
In Europa was Duitsland verantwoordelijk voor de snelste groei van het aantal vrouwen online. Hun aantal steeg van 27,3 procent in januari naar 31,7 procent in juni. In juni bedroeg dit percentage in Engeland 35,9, in Frankrijk 33,4, in Denemarken 42,4 en in Zweden 44,2 procent.
Wat betreft het totale online gebruik vechten Yahoo en Microsoft met lokale portals zoals Wanadoo, T-Online, Freeserve en Telia AB om een plaats in de top vijf van de best bezochte sites. In Engeland was dit MSN van Microsoft, in Frankrijk nam Wanadoo de leiding en in Duitsland liep T-Online met 5,35 miljoen bezoekers op kop. Deze sites behoren overigens ook tot de meest bezochte sites door mannen.
Volgens Mmxi zijn de gegevens gebaseerd op een telling van het aantal individuen dat een bepaalde site bezoekt. Indien een bezoeker een site meerdere malen bezoekt wordt hij slechts een keer geteld.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs