Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Boo krijgt nieuwe kans dankzij Fashionmall

08 oktober 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Het eerder dit jaar geflopte Boo krijgt dankzij Fashionmall de kans een nieuw leven te beginnen. De Internet-winkel zal op 30 oktober herstarten.

Boo.com moest afgelopen mei het loodje leggen nadat was gebleken dat de Internet-winkel er per week 1 miljoen dollar doorheen draaide zonder dat daar substantiële inkomsten tegenover stonden. De grote investeerders, waaronder voorzitter Bernard Arnault van het Franse luxeconcern Lvmh en het Italiaanse Benneton, hadden 135 miljoen dollar in het initiatief gestoken. Ze haakten af vanwege de hogeburn rate van de Internet-winkel en weigerden nog eens 30 miljoen dollar in Boo te steken.
De winkel-portal Fashionmall.com heeft zich inmiddels opgeworpen als reddende engel. Tijdens de liquidatie van Boo spendeerde Fashionmall al 400.000 dollar aan de overname van de handelsmerken, domeinnamen en andere bezittingen. In zijn nieuwe leven start Boo dan ook als onderdeel van Fashionmall.
In een persverklaring heeft Boo aangeven dat het inkomsten wil genereren uit advertenties, de verkoop van producten, het verstrekken van licenties en in een later stadium het verzamelen en analyseren van klantgegevens. Bij de advertentie-inkomsten denkt het nieuwe Boo tevens aan het verlenen van sponsorschappen voor specifieke webpagina’s en productlanceringen. De winkelsite richt zich op de leeftijdsgroep van 18 tot en met 30 jaar. Deze doelgroep kan de site volgens de initiatiefnemers gebruiken om ’trends te identificeren en te creëren’.
Naast kleding en schoenen wil Boo cadeau- en verzorgingsartikelen aanbieden via de site. In totaal zou het gaan om 250 artikelen.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Injectie van 111 miljoen in PhotonDelta definitief

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Innovatiezone in Almere, grote Defensiedeal Pro Warehouse (en meer)

    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en managed services op de MSP Show & Service Desk Show in Utrecht

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs