Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IIB: "Database blijft het kloppend hart"

12 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

"Databases worden vaak gebruikt als analyse-middel om te bepalen wie tot de doelgroep behoren en om campagnes te ontwikkelen", zegt M. Sonnemans.

Hij is partner bij VODW marketing en voorzitter van de seminargroep ‘Database marketing blijft een must’. "De behoefte bij bedrijven om op ieder moment en via verschillende kanalen een beeld te krijgen van de gebruiker neemt met de dag toe. Maar deze vorm vanreal time marketing betekent voor veel bedrijven dan ook een aanpassing in de werkwijze."
"Voorheen was het slechts bij een kleine klantenkring mogelijk hen persoonlijk te benaderen. Nu is die mogelijkheid er ook bij een klantenkring van twee miljoen mensen. Steeds meer bedrijven zetten meerdere kanalen als televisie, radio, Internet, winkels en folders in om klanten aan te trekken. De klant verwacht dit ook. Zelfs bedrijven uit de nieuwe economie beginnen langzaam aan fysieke outlets zoals winkels op te zetten om hun product aan de man te brengen."
"De rol van Internet is hierbij van groot belang, omdat het personalisatie en individualisering mogelijk maakt. Dit medium heeft geen last van fysieke beperkingen zoals een tekort aan mankracht en/of kapitaal."
"In de Verenigde Staten is het al mogelijk om barcodes van advertenties uit de krant te scannen en hiermee gepersonaliseerde informatie via Internet op te vragen. Wat dat betreft kunnen wij daar veel van opsteken. Belangrijk is wel dat de privacy van de klant niet in het geding komt. De doelstelling is om de klant betere service te bieden en niet om hem leeg te melken. Zolang privacy en discretie zijn gewaarborgd, is dit een goede aanvullende vorm van marketing", aldus Sonnemans.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    satellietcommunicatie ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederlandse ai-plannen ambitieus maar kwetsbaar, veel satellietverkeer onversleuteld (en meer)

    ai-agent builder agentkit
    Data & AI

    OpenAI Agent Builder, zelf schaalbare ai-agents bouwen

    Data & AI

    Ai en sdr: de nieuwe zintuigen voor een tijdloze werkelijkheid

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Drie keer vallen

    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersysteem: de ClickShare Hub

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs