Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Playboy.com toch niet naar de beurs

14 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Bij de vele IPO’s die de laatste tijd zijn afgeblazen, heeft zich gisteren een toch wel bijzondere aangesloten: Playboy.com.

De pornosite-die-niet-zo-mag-heten besloot gisteren de aangekondigde beursgang af te blazen met de gevleugelde woorden dat het beursklimaat er nu niet geschikt voor is. "We zouden er nu nooit voor krijgen wat dit bedrijf in werkelijkheid waard is", aldus topvrouw Christie Hefner.
Misschien een tikje overdreven. Want waar porno aanbieden bijna de enige winstgevende Internetactiviteit is, gaat het met playboy-on-line helemaal niet zo lekker: de Internettak van het beroemde seksblad maakte in september nog een verlies bekend van bijna 19 miljoen dollar (48 miljoen gulden) over het boekjaar, en dat was drie keer zoveel als het jaar daarvoor. De omzet steeg daarentegen wel.
Hefner hield het er gisteren maar op dat er in 2002 wel degelijk winst wordt gemaakt met de on-line activiteiten en dat het zelfs ‘een van de meest winstgevende takken van ons bedrijf wordt’.
Dat laatste zou wel kunnen, want ook met Playboy Enterprises, het moederbedrijf, gaat het niet zo best. Gisteren maakte het een derde-kwartaalverlies van 6,5 miljoen dollar (17 miljoen gulden) bekend, en dat was bijna zes keer zoveel als in het derde kwartaal van 1999. Hoewel 4,2 miljoen dollar op rekening komt van de beursgang, blijft ook dan nog een verdubbeling van het verlies staan. Gelukkig verkoopt Playboy nog altijd 3 miljoen tijdschriften per maand.
 

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Digital twin
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Digital twins beloven revolutie in netwerkbeheer en cybersecurity

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Over de flexibiliteit van de cloud en de kracht van ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rechtbank wijst zaak van oud-hoogleraar ICT tegen UWV af

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 digitaal best presterende organisaties!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Wie zijn dé diversiteitsleider en hét digitale talent?

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rotterdamse haven in de kijker bij Computable Awards België

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Marco Gouw - Country Manager Veridas

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Geverifieerd, Echt en Betrouwbaar: Waa...

    Door Marco Gouw, Country Manager DACH & BENELUX bij Veridas Digitale transformatie heeft het makkelijker dan ooit gemaakt om een...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs