Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Garantieplan UPC loopt vertraging op

30 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Tania Veldkamp
Tania Veldkamp

Het voor eind november aangekondigde garantieplan van UPC om de Chello-diensten te verbeteren is uitgesteld, omdat overleg met de Consumentenbond langer duurt.

De productomschrijving, onderdeel van de verbetering van de dienstverlening van UPC, zou gisteren met de Consumentenbond besproken worden en per vrijdag ingaan. Beide partijen beschuldigen geven elkaar de schuld van het verzetten van de afspraak.
De productomschrijving maakt onderdeel uit van het garantieplan bevat harde getallen die duidelijkheid moeten verschaffen over wat nu wel en wat nu niet van Chello verwacht mag worden. UPC geeft aan dat de afspraak is verzet op verzoek van de Consumentenbond. Deze geven echter aan dat UPC de informatie veel te laat hebben ingeleverd waardoor zij meer tijd nodig hebben om deze door te nemen. De afspraak is verzet naar 6 december aanstaande. Op 12 december maakt UPC de nieuwe productomschrijvingen bekend.
UPC geeft zelf aan dat het bedrijf met het UPC garantieplan belangrijke vooruitgang heeft geboekt. Vanaf 1 november 2000 vergoeden zij voor elke dag dat de dienst niet beschikbaar is twee dagen aan (vaste) abonnementskosten. Ook als de installateur van UPC niet verschijnt op de dag van afspraak wordt er een bedrag van 50 gulden uitbetaald. De klanten in gemeentes waar zich voor 1 november veel problemen hebben voorgedaan, konden rekenen op een eenmalige vergoeding. Klanten in nieuwe probleemgebieden kunnen 15 gulden korting verwachten op hun abonnementsgeld. De probleemgebieden worden elke maand in kaart gebracht door UPC Nederland in overleg met de Consumentenbond en Coax Nederland.
Voor de maand november geld dat voor klanten in Abcoude, Groesbeek, Beuningen, Didam, Hengelo (Gld), Boarnsterhim, Menaldumadeel, Leeuwarderadeel, Mook en Middelaar en Ubbergen.
Verder heeft het bedrijf, indien noodzakelijk, reclame-uitingen aangepast. Hierin hebben zij lange tijd het suggestieve woord "breedband" gebruikt. Voor de klachten over de zeer gebrekkige klachtenafhandelingen hebben zij nieuwe medewerkers aangetrokken. Daarnaast hebben zij intern zaken op zijn kop gegooid, de capaciteit van de IP-backbone uitgebreid. Onderhandelingen zijn aan de gang om de routering naar de Nederlandse sites te verbeteren. In het eerste kwartaal van 2001 claimt UPC dat het een nieuw mailsysteem heeft geïnstalleerd.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs