De telecomprovider-combinatie Libertel/Vodafone heeft over het afgelopen boekjaar een sterke stijging in het aantal klanten geboekt.
Het aantal klanten dat gebruik maakte van de Libertel/Vodafone-services steeg met 34 procent, ofwel 831 duizend, naar een totaal van ruim drie miljoen klanten. Libertel/Vodafone is met name ingenomen met het feit dat een toenemend aantal klanten betaalt naargelang het gebruik. Dit aantal steeg over het boekjaar 2000/2001 met 23 procent (189 duizend) naar een totaal van 1.028 miljoen. Over het boekjaar 1999/2000 bedroeg de stijging nog 109 duizend (15 procent). Ook het aantal pre-paid klanten is over het afgelopen boekjaar sterk toegenomen. Met 642 duizend om precies te zijn, naar ruim twee miljoen gebruikers.
Ceo John de Wit van Libertel/Vodafone noemt het "een goede ontwikkeling" dat zijn bedrijf een sterke positie behoud in de competitieve Europese markt. "Vooral de verbetering van onze positie in de zakelijke markt past in het streven van Libertel/Vodafone’s strategie. Met een penetratiegraad van 70 procent hebben we een volwassen positie in de Nederlandse markt weten te bewerkstelligen."
Libertel/Vodafone zal zich volgens De Wit nu met name richten op het behoud van zijn bestaande klantenkring en daarbij een verder groei van zijn opbrengst per klant en dus winstgevendheid nastreven. De innovatiekracht van Vodafone op het gebied van de levering van internationale services komt de combinatie daarbij, volgens De Wit, goed van pas.