Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Consument verliest interesse in m-commerce

09 mei 2001 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Nico Dikstaal
Nico Dikstaal

Het aantal gebruikers dat m-commerce wil gebruiken, daalt snel. Slechts twaalf procent van de mobiele bellers is van plan straks aankopen te doen via de mobiele telefoon.

Begin dit jaar was nog 32 procent dat van plan, zo blijkt uit onderzoek van AT Kearney. Afgaand op deze cijfers (en aangenomen dat een steekproef pakweg tweehonderd bellers per land een representatief beeld geeft) doen telecombedrijven er dus goed aan hun marketinginspanningen op te voeren en de consument te overtuigen van het nut van m-commerce, willen ze hun investeringen in 3G-licenties ooit terug verdienen.
De internationale consultant baseert zich op een enquête onder zestienhonderd mobiele bellers verspreid over acht landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Japan, Frankrijk en Finland. Terwijl er veel wordt geïnvesteerd in m-commerce, daalt dus de interesse van potentiële gebruikers. Minder dan 1 procent van de ondervraagde mobiele bellers heeft ooit een dienst of een product aangeschaft via de mobiele telefoon. En dat gebeurde alleen in Japan, het Verenigd Koninkrijk en Finland.
Hoewel de fiducie onder (toekomstige) gebruikers in m-commerce daalt, stijgt het gebruik van andere mobiele diensten – juist bij gebruikers met internetfunctionaliteiten op hun telefoon. Ongeveer 75 procent van de Europese respondenten en 60 procent van de Japanse respondenten, verstuurd en ontvangt sms-berichten met zijn mobiele telefoon. Maar dat sms-services een succes zijn, was al bekend. En dat succes heeft bewezen dat het voorspellen van toekomstig gebruik van (nieuwe) telecommunicatietoepassingen niet eenvoudig is. Want in marketing van sms-toepassingen heeft de sector aanvankelijk nauwelijks geïnvesteerd.

Meer over

E-commerce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs