Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Online advertentiemarkt groeit fors

30 april 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Ondanks de malaise op de markt, staat de online advertentiemarkt een verdubbeling te wachten naar 15,9 miljard dollar in 2007.

Dit blijkt uit cijfers van internetresearcher Jupiter Media Metrix. Volgens het onderzoeksbureau krabbelt de online advertentiemarkt weer langzaam uit het dal, nadat er tussen 2000 en 2001 vrijwel sprake was van een stilstand. Feit is volgens Jupiter dat de onlineadds het beter doen dan de off line advertenties in bijvoorbeeld kranten en tijdschriften. Slechts via de kabel wordt er met advertenties op dit moment meer geld verdiend.
 
Het belangrijkste struikelblok voor de verdere groei van de online advertentiemarkt vormt het gebrek aan uniforme afspraken over resultaatmetingen en andere gebruikte definities, die binnen de print- en tv-wereld al veel langer bestaan.
 
De online advertentiemarkt is al sinds langere tijd het struikelblok voor bedrijven die sterk afhankelijk zijn van hun internactiviteiten, zoals Yahoo en America Online. Om niet te veel te moeten leunen op de grillige advertentie-inkomsten, proberen steeds meer internetbedrijven omzet te genereren uit de stabielere abonnee-inkomsten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Eén reactie op “Online advertentiemarkt groeit fors”

    1. Joseph Oubelkas schreef:
      2 mei 2002 om 14:35

      Ondanks de malaise op de markt, staat de online advertentiemarkt een verdubbeling te wachten naar 15,9 miljard dollar in 2001? Volgens mij is dit toch echt 2002, anders heeft het nieuwsbericht weinig nut… 😉

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs