Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo, AOL en Microsoft samen tegen spam

28 april 2003 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Yahoo, AOL Time Warner en Microsoft slaan de handen ineen om een front te vormen tegen de groeiende hoeveelheden ongewenste e-mail (spam). De drie vrezen dat e-mail anders zijn nut verliest.

De initiatiefnemers roepen andere ict-bedrijven op zich bij hun aan te sluiten om brede maatregelen te kunnen treffen tegen spam. Spam is een groeiend probleem; volgens prognoses van analisten bestaat 40 procent van alle e-mail eind dit jaar uit spam.
 
Het nieuw gevormde samenwerkingsverband tussen de online-dienst, het mediaconcern en de softwarereus wil de industrie verenigen om niet alleen spam, maar ook spammers aan te pakken. Volgens vice-president Brian Arbogast van Microsofts online-divisie MSN is het doel grote spam-verzenders op te sporen en aan te klagen. AOL is al een proefproces begonnen om jurisprudentie op dit terrein te scheppen.
 
De intenties gaan dus veel verder dan simpelweg het ontwikkelen of verfijnen van software die spam kan filteren. Bij filtering is er namelijk nog altijd sprake van – te vermijden – belasting voor netwerken, routers, mailservers en eventueel lan’s en desktopmachines. Verder is de Europese Unie bezig met richtlijnen om ongevraagde e-mail uit te bannen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    AOL doet water bij wijn voor spamfilteromzeiling

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    AOL en Yahoo bieden betaalde omzeiling spamfilters

    Eén reactie op “Yahoo, AOL en Microsoft samen tegen spam”

    1. minca schreef:
      29 april 2003 om 19:23

      perfect. zo spoedig mogelijk. Erger me aan alle ongewenste porno die ik binnen krijg

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs