Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Duizenden banen telemarketeers op de tocht’

14 januari 2004 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Rik Sanders
Rik Sanders

FNV Bondgenoten waarschuwt dat er in callcenters twintigduizend banen dreigen te verdwijnen, mocht de Eerste Kamer het ontwerp voor een nieuwe Telecomwet aannemen.

Vakbondsbestuurder Wim de Ruyter stelt dat een amendement van de Tweede Kamer in het oorspronkelijke wetsontwerp de grote boosdoener is. Daardoor zouden telefonische verkopers straks mensen verplicht moeten vragen of ze nog eens gebeld willen worden. Luidt het antwoord ‘nee’ dan moeten de verkopers de gegevens van die mensen uit hun databestand wissen.
Nu hanteert de sector een code waarbij mensen zelf moeten aangeven of ze al dan niet gebeld willen worden. Het wetsontwerp legt de verantwoordelijkheid hiervoor echter bij de branche. De werkgeversorganisatie Wgcc voorziet zelfs dat een kwart van de tweehonderdduizend telemarketeers hun baan verliezen door de telecomwet. Dat lijkt de FNV overdreven, maar dat de gevolgen voor de sector enorm zijn, is voor De Ruyter zonneklaar. Hij houdt het op twintigduizend bedreigde banen, ondanks het grote aantal deeltijdwerkers.
Op 20 januari stelt de Eerste Kamer vragen over het ontwerp van de nieuwe Telecomwet aan de minister Brinkhorst van Economische Zaken.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    7 reacties op “‘Duizenden banen telemarketeers op de tocht’”

    1. Hete Post schreef:
      15 januari 2004 om 23:09

      Eindelijk, vandaag de dag, wordt ik gemiddeld 6 x op een avond gebeld, of ik niet een één of andere nieuwe hypotheek wil afsluiten, of omdat ik misschien wel een nieuwe spaar rekening wil openen…
      –
      ik ben die telemarketeers meer dan ZAT !!!
      het is haast nog erger dan SPAM !!!

      Login om te reageren
    2. Erik schreef:
      16 januari 2004 om 07:44

      Als men inderdaad verwacht dat er zoveel banen “verloren ” gaan bij deze callcenters omdat het publiek massaal nee gaat zeggen , blijkt toch wel hoe onpopulair dit soort bedrijven zijn, en dat de meeste mensen dus niet zitten te wachten om ’s avonds gebeld te worden voor “goedkope” leningen en meer van dit soort onzin!

      Login om te reageren
    3. Dirk schreef:
      16 januari 2004 om 12:47

      Onafhankelijke onderzoek toont aan dat de Nederlander gemiddeld niet meer dan 15x per jaar wordt gebeld voor een telemarketing actie. Daar komt bij dat er zeer veel bedrijven zijn die zeer succesvol hun producten op de markt hebben gepositioneerd door het gebruik van telemarketing. Succesvolle acties waarbij meer dan de helft van de benaderde personen ja zegt tegen een aanbieding zijn geen uitzondering. Blijkbaar valt het dus nogal mee met de hinder die u er van heeft.
      Telemarketing is daarnaast ook voor non-profit organisaties een bewezen methode om hun inkomsten te vergroten en veel goede doelen te steunen.

      Login om te reageren
    4. someone schreef:
      17 januari 2004 om 12:14

      Ook ik ben die telemarketers meer dan zat.
      De brutaliteit om mij in de avonduren te bellen voor een of ander product dat ze aan de markt willen brengen.
      Dit resulteert bij mij in het volgende telefoongedrag…
      Ja hallo?
      Goedenavond met dhr…?
      Niet reagerend..met wie spreek ik?
      klik

      Login om te reageren
    5. Job schreef:
      17 januari 2004 om 23:50

      @Dirk, dat is zeker 1 keer per maand, echter; we spreken hier over het gemiddelde!!!!! Oftewel; het overgrote deel van de telefoon nummers wordt niet gebeld en er is gerede kans dat meneer of mevrouw “Hete Post” wel degelijk tot misselijkmakens toe gebeld wordt!! Ik in ieder geval wel totdat ik een geheim nummer nam!

      Login om te reageren
    6. Rumpoffsteelskin schreef:
      19 januari 2004 om 15:06

      Een ’tegenscript’ om je telemarketeer in de maling te nemen… Best grappig: http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html

      Login om te reageren
    7. Job schreef:
      19 januari 2004 om 22:33

      Ja fijn rumpofdinges@homail.com, zo ga je om met iemand die heel gewoon zijn of haar brood wil verdienen. “Neem dan een andere baan” ! Hoorde ik je dát zeggen. Vertel me je baan dan gaan we daar in dit forum even een lolletje over trappen!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs