Tom den Hartog, werkzaam bij IT-dienstverlener Fujitsu Services, is tot Key Account Manager van het Jaar 2003 gekozen.
Den Hartog is verantwoordelijk voor accounts en prospects die voor zijn organisatie van grote financiële en strategische waarde zijn. Hij bleek de beste in het realiseren en onderhouden van succesvolle relaties met opdrachtgevers. De prijs werd hem op 15 januari jl. uitgereikt tijdens het jaarlijkse Sales Event van de SMA (Sales Management Association) in de Efteling in Kaatsheuvel.
De SMA organiseert al 33 jaar de verkiezing van Commercieel Manager van het Jaar. De gelijktijdige verkiezing van Key Account Manager van het Jaar was een primeur voor Nederland. Voor de verkiezing meldden zich 42 kandidaten. Daaruit werden, met medewerking van Sales & Marketing Recruitment en Interim Management, vijf finalisten geselecteerd: Tom den Hartog van Fujitsu Services, Toke Reijs van Kema Quality, Laurens Hoekstra van NijkampNijboer, Henk Dollekamp van Douwe Egberts Coffee Systems International en Wim Doorewaard van Nestlé Purina Petcare.
De jury – bestaande uit voorzitter Marian Digena, directeur MCPN, Reynier van Bommel, commercieel directeur Van Bommel Shoes, Maries Dinaux, voorzitter NIMA Sales Examencommissie, en Adriaan van Essen, managing director Batenborch Interim Management – beoordeelde het vijftal aan de hand van criteria als commerciële resultaten, aansturing van de interne organisatie, relatiebeheer, klanttevredenheid, carrièreverloop en persoonlijkheid. Tom den Hartog van Fujitsu Services bleek de beste papieren te hebben: hij kwam als winnaar uit de bus.