Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Software-industrie heeft marketingprobleem

16 maart 2004 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

De Nederlandse softwarebedrijven lijden onder een gebrekkige marketing en hebben geen aansprekend voorbeeld. Dat bleek op een debat met van zeven softwaredeskundigen. "Technologisch is wat hier gemaakt wordt, best goed."

Zes softwarefabrikanten en een ict-hoogleraar, dat betekent evenzoveel verklaringen waarom Nederland er niet in slaagt een bedrijf van het formaat SAP of Oracle op te leveren. Toch overheerst aan het slot van de discussie de indruk dat er niets aan de code mankeert, maar dat de softwarebedrijven er vooral moeite mee hebben hun product internationaal aan de man te brengen.
 
Nederland is een land van verkopers, maar die zien kennelijk geen handel in lokaal gemaakte software. De specialistische Nederlanders bedenken weliswaar slimme toepassingen, maar die kan sneller, beter én goedkoper geschreven worden in Azië of Oost-Europa.
 
De ideale groeistrategie leidt eerst naar Noord-Amerika en pas daarna naar buurland België of Duitsland. De kortere afstand is bedrieglijk, een product laten groeien in het taalkundig en juridisch nog lang niet verenigde Europa is geen sinecure. Dik van Bommel, directeur van sales- en marketingsoftwaremaker Archie: "Wij begonnen in België. Een dráma."
 
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 19 maart 2004.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Eén reactie op “Software-industrie heeft marketingprobleem”

    1. John Vos schreef:
      19 maart 2004 om 17:23

      Waar kan ik het uitgebreide artikel vinden?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs