Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nederlandse manager is achterdochtig

18 maart 2004 - 23:00ActueelGovernance & Privacy
Redactie Computable/Emerce
Redactie Computable/Emerce

Nederlandse bazen zijn voor wat het gebruik van e-mail betreft achterdochtiger dan de bazen in andere landen. In Nederland controleert zo’n 66 procent van de managers de email van medewerkers.

In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (emea) als geheel ligt dat percentage op 56 procent. Bij instant messaging-berichten ligt de mate van controle (31 procent) juist weer wat lager dan het internationale gemiddelde (36 procent). Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van Hitachi Data Systems (HDS) werd uitgevoerd onder grote en middelgrote bedrijven in het emea-gebied.
 
Meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven (56 procent) onderwerpt de e-mails van medewerkers standaard aan monitoring. Een derde van de bedrijven (36 procent) controleert ook de instant messaging (im)-communicatie en 68 procent heeft hele duidelijke richtlijnen voor e-mail- en im-gebruik van medewerkers.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    3 reacties op “Nederlandse manager is achterdochtig”

    1. straver schreef:
      19 maart 2004 om 14:11

      Zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten

      Login om te reageren
    2. Frank schreef:
      19 maart 2004 om 14:21

      Al te vaak blijkt maar weer dat het misbruik van de aangeboden diensten erg hoog is, voor voornamelijk niet werk gerelateerd zaken zoals msn, funda.nl, etc

      Login om te reageren
    3. André Plat schreef:
      22 maart 2004 om 08:18

      Zo vraag ik me af: worden ook alle telefoontjes en andere mondelinge uitingen gemonitord? Hoe zou het antwoord op de vraag zijn als ‘medewerkers’ wordt gevraagd of zij bekend zijn met deze monitoring?
      Natuurlijk ben ook ik van mening dat deze nieuwe media vooral ‘zakelijk’ en professioneel worden ingezet. Maar laten ondernemingen dan ook formeel communiceren via die media. Bijvoorbeeld door goede procedures te maken voor archivering, digitale duurzaamheid en het opheffen van disclaimers.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs