Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo wil nieuwe e-maildienst bouwen

14 juli 2004 - 09:54ActueelCloud & InfrastructuurYahoo

Yahoo heeft het Amerikaanse Oddpost.com overgenomen, dat tegen betaling rss-diensten en webbased e-mail aanbiedt. Het overnamebedrag wordt geschat op 30 miljoen dollar. Oddpost.com wordt gekocht op het moment dat de strijd rond e-mail oplaait.

Evenals Microsoft probeert Yahoo mensen te lokken met gratis e-mail, om ze vervolgens te bewegen te betalen voor overige diensten die het aanbiedt. Het was Google die eerder dit jaar besloot de concurrentie te openen rond gratis e-mail Het besloot klanten van het nog in beta verkerende Gmail 1GB opslagruimte te bieden.

Met de stap van Google begon een opmerkelijke concurrentiestrijd. Ook Yahoo en MSN besloten de opslaglimiet te verhogen, hetzelfde geldt voor Lycos. Zo biedt MSN nu geen 2MB maar 250MB opslagruimte en Yahoo geeft gratis gebruikers nu 100MB en betalende klanten 2GB opslagruimte.

Op basis van Oddpost.com wil Yahoo een nieuwe e-maildienst bouwen. Oddpost.com, opgericht in 2000 en werk biedend aan tien mensen, wordt geroemd vanwege de gebruiksvriendelijkheid van zijn diensten. Het biedt voor 30 dollar per jaar webbased e-mail, maar heeft daar recent ook een rss-newsreader aan toegevoegd. Verder biedt het de mogelijkheid om foto’s op te slaan. Het gebruik van de ene dienst van in combinatie met andere gaat soepeler dan bij bijvoorbeeld Yahoo of MSN, is de ervaring van diverse computerbladen die Oddpost.com hebben getest. Oddpost.com doet geen uitlatingen over het aantal klanten, bestaande klanten krijgen straks toegang tot de nieuwe dienst van Yahoo.

Behalve dat Yahoo zich versterkt in de strijd op de markt voor e-mail, krijgt ook het streven van het bedrijf om een rss-reader te lanceren een impuls. Al langere tijd wordt gesproken over de lancering van een rss-reader door Yahoo, waarmee klanten snel een gemakkelijk informatie en nieuws uit meerdere bronnen op het web kunnen volgen. In januari was al even een bètaversie van een dergelijke reader online te zien, om daarna snel weer naar de Yahoo-labs te verdwijnen. Met de overname van Oddpost.com lijkt een dergelijke rss-reader een flinke stap dichterbij te komen.

Hoeveel Yahoo heeft betaald voor het in San Francisco gevestigde Oddpost.com is niet bekendgemaakt, volgens Amerikaanse media (oa Cnet en Internetnews.com) gaat het om een bedrag van 30 miljoen dollar.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Yahoo neemt widget-ontwikkelaar Pixoria over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs