Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Bedrijven zien spywareproducten Microsoft niet zitten

14 maart 2005 - 11:51ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft
Redactie
Redactie

Beveiligingsbedrijven op de CeBIT-beurs in Hannover geven uiteenlopende meningen over de nieuwe spyware-producten van Microsoft. “We denken niet dat producten die single-point bescherming bieden erg zinvol zijn”, zegt Olaf Linder, verantwoordelijk voor de beveiligingsdiensten van Symantec.

“Je hebt voor een efficiënte bescherming een goede combinatie nodig van anti-virus, anti-spam and anti-spyware. Dat geldt zeker voor bedrijven.”
John Thompson, ceo van Symantec, oogstte vorige maand veel bijval toen hij Microsoft verweet slechte beveiliging te bieden.

Andere ondernemingen in de sector staan echter meer open voor de inspanningen van Redmond, zij het binnen bepaalde grenzen. “Op het vlak van spyware zal Microsoft een belangrijke speler worden voor eindgebruikers, en ik vind het jammer voor kleine spyware-bedrijven die uit de markt zullen verdwijnen”, zegt Raymond Genes, Europees directeur bij Trend Micro. “Op het niveau van de bedrijven zal waarschijnlijk niemand de technologie van Microsoft gebruiken. Een ceo vertelde mij dat Microsoft hem geen zuiver maar vervuild water had verkocht, en dat het bedrijf nu wilde proberen om geld aan te rekenen voor een waterfilter.”

Genes stipt aan dat alleen bedrijven als Symantec, die een groot deel van hun business uit consumentenproducten halen en niet uit producten voor bedrijven, iets te vrezen hebben van de beveiligingsstrategie van Microsoft.


Meer over

MalwareNetwerkbeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft biedt gratis antivirus en antispyware

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft koopt leverancier antispyware

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Microsoft combineert antivirus en antispyware

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Microsoft ontkent voorkeursbehandeling Claria

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Windows Anti-Spyware negeert Claria (Gator)

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft overweegt adware-ontwikkelaar te kopen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs