Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft wil wachtwoorden laten vervallen

15 maart 2005 - 12:17ActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft
Redactie
Redactie

Authenticatie op basis van twee factoren is essentieel voor de toekomst van e-commerce, aldus Microsoft. Reden om in nieuwe versies van de besturingssystemen het wachtwoord te laten vervallen

Detlef Eckert, verantwoordelijk voor Microsofts Trustworthy Computing-initiatief, specificeerde echter niet welke vorm van dubbele authenticatie in Longhorn, in de volgende versie van het Windows-besturingssysteem zou worden gebruikt. Hij zei wel dat de code veel meer technologieën (beter) zal kunnen gebruiken, inclusief smartcards en beveiligingssleutels.
De panelleden waren het erover eens dat een betere digitale identiteit essentieel is voor de toekomstige ontwikkeling van e-commerce.

Art Coviello, ceo van RSA Security, suggereerde dat de effecten al voelbaar zijn. Zo stipte hij aan dat sommige Australische banken onlangs hun webservices-plannen hebben laten varen uit vrees voor beveiligingsproblemen. Beat Perjes, verantwoordelijk voor it-beveiliging bij Credit Suisse, beaamde dat het om een ernstig probleem gaat. “Wij zien dezelfde trends”, zei hij.

Maar niet iedereen beschouwt de situatie als alleen maar kommer en kwel. Dr. Hellmuth Broda, woordvoerder voor de Liberty Alliance, stelde dat veel mensen nu al beschikken over een efficiënte digitale identiteit.
“De digitiale identiteit bestaat al en functioneert”, zei hij. “Er zijn bijvoorbeeld meer dan vijfhonderd miljoen mobiele telefoons in de wereld. Die hebben allemaal een identiteit via hun Sim-kaarten, en dat werkt goed. De kunst is nu om 'deze vormen van identiteit' te laten samenwerken.”

Meer over

AuthenticatieE-commerce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondGovernance & Privacy

    Test: Sterke identiteitscontrole kan ook gebruikersvriendelijk

    Eén reactie op “Microsoft wil wachtwoorden laten vervallen”

    1. spatieman schreef:
      15 maart 2005 om 17:06

      het verschil tussen passworden voor pc’s ,en de sim kaart gegevens zijn, dat je de mobilie telefoon uit handen kunt geven..

      waardoor er alsnog misbruik kan worden gemaakt, en kosten gemaakt kunnen worden..

      maar ik zie me hier al met een chipcard werken op mijn pc, dan moet iedereen in huis een chipcard hebben ,want er zijn meer huisbewoners als pc hier..

      als voorbeeld dus..

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs