Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

BMC schudt organisatie op

28 april 2005 - 22:00AchtergrondInnovatie & Transformatie
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

Beheersoftwarefabrikant BMC reorganiseert de verkoopafdeling in Schiphol-Rijk. Hoeveel arbeidsplaatsen op de tocht staan, wil het bedrijf nog niet meedelen. “Het is niet heel erg dramatisch, maar we zijn wel met een aantal medewerkers in gesprek.”

Het bedrijf uit Houston, Texas, maakte vorige week bekend wereldwijd ruim achthonderd medewerkers te ontslaan, als maatregel tegen teruglopende inkomsten. Het bedrijf maakte die tegelijk met een winstwaarschuwing bekend. In plaats van een kwartaalomzet van ruim 410 miljoen dollar, verwacht het bedrijf nu tussen de 388 en 400 miljoen dollar aan omzet.

Samenvoeging

“In de VS zijn die ontslagen binnen een week geregeld, maar hier kost dat wat meer tijd”, reageert de Nederlandse marketing-manager Hans Dil. In Nederland telt BMC 170 medewerkers, waarvan de meesten bij het Europese hoofdkantoor. Dat dienstencentrum valt buiten de reorganisatieplannen, aldus Dil. Volgens hem verdwijnen er voornamelijk arbeidsplaatsen bij de Nederlandse verkooppoot.
Naast de ontslagen, worden als besparingsmaatregel ook enkele kleine landenorganisaties samengevoegd, zoals in België en Nederland. De Nederlandse landendirecteur Hans Middelburg wordt baas over beide landenorganisaties.
Zijn Belgische collega Filip De Rijcke vertrok vorige week bij BMC, volgens het Belgische it-vakblad Datanews omdat hij de noodzaak voor de fusie niet zag. “Ik begrijp dat je begint te snijden in de organisatie als de prestaties achterblijven, maar nu leek het me wat voorbarig.” De Rijcke ziet weinig brood in de fusie, aldus Datanews. “Het blijven toch twee verschillende culturen, wat men in de Verenigde Staten ook moge denken.”
Beide landenorganisaties boeken volgens Dil aardige resultaten. “De reorganisatie dient vooral om de organisatie om te buigen. We moeten ons gaan richten op ict-diensten en zaken als identity-management. Net als bij de concurrentie lopen onze traditionele mainframeoplossingen gewoon niet zo goed meer.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    BMC levert beheersoftware aan KBC Groep

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs