Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN spant kort geding aan tegen Pretium Telecom

15 september 2005 - 12:15ActueelGovernance & PrivacyKPNPretium Telecom
Rian van Heur
Rian van Heur

KPN Telecom heeft een kort geding aangespannen tegen Pretium Telecom. Dat schrijft de website Beurs.nl.

Volgens KPN misleidt Pretium de consument door in reclames te stellen dat Telecom de goedkoopste is. Volgende week woensdag is het kort geding bij de rechtbank in Haarlem.

De zogenaamde ‘laagste kostengarantie’ die Pretium geeft zou KPN het meest dwars zitten. Dit betekent dat als een abonnee bij een andere telecomaanbieder goedkoper uit zou zijn, dat Pretium het verschil dan dubbel terug betaald. Volgens KPN kan Pretium dit helemaal niet waarkomen, omdat geen rekening wordt gehouden met allerlei kortingen op tarieven.

Pretium Telecom staat op een derde plaats als gekeken wordt naar de grootste aanbieders van vaste telefonie in Nederland.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Pretium wint kort geding tegen KPN

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Miljoenenboete KPN voor telefoniekortingen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN lanceert nieuw mobiel, no-nonsense merk

    44 reacties op “KPN spant kort geding aan tegen Pretium Telecom”

    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »
    1. Nico de Weerd schreef:
      12 april 2007 om 17:14

      Hallo ook ik heb met verbazing naar mijn afschrift zitten te kijken en wel in maart er is 11,25 euro mijn rekening gehaald door Pretium Telecom. Mij en de rest van ons gezin zegt die naam niets.
      Na een aantal moeilijke pogingen is het toch gelukt om het geld terug te krijgen.
      Wat een verbazing. Nu is er toch weer een bedrag afgeschreven en wel 22,50 euro. Ik heb intussen een incasso intrekkingsformulier, maar weet niet waar ik dat heen moet sturen. KPN doe hier wat aan .
      Hoe komt Pretium aan mijn rekeningnummer
      Ik ben ook nog nooit benadert door pretium.
      Ook deze keer zal ik mijn geld weer terug laten storten en hoop dat het wel de laatste keer is anders moeten we inderdaad RADAR maar is inschakelen

      Login om te reageren
    2. glmdhous schreef:
      15 april 2007 om 12:37

      Ik ben ook door Pretium benadert onder de naam van KPN. Ik ben er in gestonken en het is duurder als bijv Tele 2 en KPN. Ik heb nu na vier maanden via een brief van kassa opgezegd.
      Ik vind het juist dat de KPN een kortgeding aangaat

      Login om te reageren
    3. Maja schreef:
      17 april 2007 om 09:55

      Ik ben ook al een poosje (denk half jaar nu) lid van Pretium Telecom…regelmatig wordt ik door hun telefonisch benaderd of ik JA wil zeggen tegen een of andere actie…Nu belden ze vandaag voor de 4e keer of ik mijn 2 aparte rekeingen van zowel KPN als Pretium op 1 rekening wil laten zetten zodat ik dan ook nog eens 2 euro goedkoper abonnement heb per maand…ik heb dus al 3x uitgelegd dat ik dat niet wil….nu werd die meneer vandaag behoorlijk agressief aan de telefoon…hij wil gewoon niet snappen dat ik het prima vind zoals het nu is….probeerde me het op te dringen…toen ik hem daarmee confronteerde was het van “nee hoor ik geef alleen wat argumenten”. dus toen zei ik dat dat prima was, maar dat ik er geen gebruik van wilde maken….toen werd ie boos…hoop bla bla….ik krijg steeds meer een raar gevoel bij dit bedrijf en zit er sterk aan te denken om mijn lidmaatschap bij Pretium op te zeggen….ik betaal liever iets meer voor een klantvriendelijke benadering bij KPN dan elke week gebeld te moeten worden door medewerkers van Pretium die geen genoegen nemen met NEE….

      Login om te reageren
    4. H Roubos schreef:
      17 april 2007 om 18:44

      Mijn vrouw werd telefonisch benaderd door Pretium Telecom. De persoon verklaarde namens KPN een goedkoper abbonement te kunnen leveren omdat ons belgedrag binnen KPN laag was. Hij deed zich voor of hij over onze informatie beschikte binnen de KPN. Omdat mijn vrouw het vertrouwen had dat ze met een KPN medewerker te maken had heeft ze het abbonement om laten zetten. De medewerker ging over naar de band opname om zo de exaxte gegeven los te peuteren. met de vraag “kloppen uw gegevens nog mevrouw?””wat was het bankrekeningnummer waar de rekening naar toe mag gaan, is dit nog niet gewijzigd? … Ik kan uw melden dat er stappen zijn ondernomen om deze grapjassen een telefoontje van eigen deeg te presenteren. Blijf de kranten lezen! KPN succes, het wordt een gewonnen zaak. Voor telefoon tereur is in onze Nederlandse samenleving geen plek.

      Login om te reageren
    5. lientje mast schreef:
      14 mei 2007 om 13:37

      Pretium stunt steeds dat ze de goedkoopste zijn en zo niet: dat ze het verschil dubbel vergoeden… Reeds op 2 april 2007 hebben wij geschreven dat we via preselect 1643 veel voordeliger naar het buitenland konden bellen: naar Brazilie is Pretium 10x duurder, naar Denemarken is Pretium 6x duurder, naar Frankrijk is Pretium 5x duurder (om van andere landen nog niet te spreken). Tot op heden heeft Pretium niet gereageerd!

      Login om te reageren
    6. suzy schreef:
      15 mei 2007 om 09:14

      Ja, ik ben ook benaderd door Pretium. Ook met het verhaal dat ze namens de KPN belden. Ik heb toen geen toestemming gegeven om over te gaan, omdat het abonnement niet op mijn naam staat maar op die van mijn man. Ze hebben toen terug gebeld en mijn man gesproken en die heeft ook geen toestemming gegeven voor overname. Wonderbaarlijk hebben wij toch een brief van Pretium gekregen waarin staat dat wij per 30/5 overgaan! Wij meteen KPN gebeld want pretium neemt natuurlijk niet op (dit nummer is momenteel niet bereikbaar) En KPN gaat dit voor ons recht zetten! Niet normaal dat dit kan zonder handtekening!

      Login om te reageren
    7. G Wassenaar schreef:
      24 oktober 2007 om 11:35

      Mijn ervaringen zijn niet anders dan van de meeste mensen die reageren.
      Ook ik was er van overtuigd dat ik een gesprek had met iemand van KPN.
      Ik geef bij andere bedrijven namelijk gelijk aan dat ik niet op telefonische aanbiedingen inga. Ik heb trouwens in het gesprek wel aangegeven dat ik eerst de voorwaarden op papier wil ontvangen. Begin deze maand ontving ik een bevestiging van mijn aanmelding. Ik heb direct per aangetekende post aangegeven dat ik mij niet aangemeld heb. Enige tijd later een brief ontvangen waarin staat dat dit niet de eerste brief was die ik ontvangen heb en dat de termijn om te kunnen reageren, verstreken is. Klopt dus niet. Ik heb geen zoals zij het noemen “welkomstbrief” ontvangen. Nu per aangetekende brief het bewijs van mijn aanmelding aangevraagd. Zal nog wel even duren, maar mijn telefoonaansluiting wordt wel eind deze week overgeschakeld naar Pretium. Ik heb via het Juridisch Loket (0900-8020) het advies gekregen geen enkele nota van Pretium te betalen totdat ik het gevraagde bewijs heb ontvangen (ben heel benieuwd daarnaar!). Verdere ontwikkelingen meld ik, zodat andere mensen er misschien iets aan hebben.

      Login om te reageren
    8. willems schreef:
      26 oktober 2007 om 16:38

      Met verbazing zie ik op mijn afschrift van mijn bank dat Pretium zomaar geld afhaald van mijn rekening waar ik helemaal geen toestemming voor heb gegeven, ik ben geen lid van die maatschappij, en vraag ik mij af wat ik hier aan kan doen. KPN doet het zelfde, wie beschermt ons hier tegen,wat moet ik doen,niet meer betalen ,geen abonnement van iets meer pakken, dan maken ze zich zelf kapot.

      Login om te reageren
    9. Frans Hegger schreef:
      3 december 2007 om 13:22

      Mijn vrouw werd overgehaald om te bellen met Pretium toen ze met mijn dochter een telefoonwinkel bezocht. Nou ja, goedkoper is vaak een centenkwestie, die het vergelijken niet loont. Kort daarna werden wij bestookt met de privilege aanbiedingen, Hiervan zijn wij niet gediend. Mailings gooien wij weg, maar te pas en te onpas werden wij gebeld. In februarie 2007 heb ik de afspraak met Pretium?privilege gemaakt om niet meer gebeld te worden. Ik ga toch geen 65euro lidmaatschap betalen, die ik later maar moet zien terug te verdienen via hun bazaar. Omdat ik verwachtte dat deze afspraak gerespecteerd zou worden, heb ik kort daarna ook het abonnement overgesloten van Ptt. Maar het lastigvallen bleef. Ik heb toen een deal geprobeerd te sluiten:”jullie houden je niet aan de afspraak, dan houd ik mij ook niet aan mijn contract, ik wil met jullie geen zaken meer doen. Helpt niet .” wij dwingen je wel tot de eerste vervaldag in 2008 te betalen”was de reactie. Ik ben blij ,als ik van ze af ben. Het is een agressieve bende.

      Login om te reageren
    10. w kramer schreef:
      15 december 2007 om 11:24

      het is te gek voor woorden dat wij deze criminelen hun gang laten gaan,zij bellen met de mededeling dat ze van KPN zijn en vervolgens betaal je voor iets wat je niet krijgt, ik ben al jaren klant bij KPN en ik betaal niet voor iets wat ik niet heb, laatst werd er 65 euro afgeschreven ,die heb ik direct laten storneren….maar als dit a kan dan is onze bankrekening niet meer veilig voor zulke malafide praktijken

      Login om te reageren
    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs