Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Innovatie-directeur IBM: innovatie verloopt moeilijker

17 maart 2006 - 12:50ActueelInnovatie & TransformatieIBM
Jasper Bakker
Jasper Bakker

IBM-directeur Nick Donofrio, verantwoordelijk voor innovatie en technologie, zegt dat innovatie niet meer is wat het was. De topman zei op een bijeenkomst in Azië dat innovatie tegenwoordig veel moeilijker is en dat 'the next big thing' niet zal komen.

Hij verklaart dat innovatie, gebaseerd op grote ontdekkingen en forse stappen voorwaarts, is heengegaan samen met de twintigste eeuw. De vice-president stelt dat innovatie niet dood of passé is, maar dat het nu heel anders is.

Mensen willen tegenwoordig waarde halen uit uitvindingen en zijn niet meer geobsedeerd door technologie om de technologie, aldus Donofrio. Hij stelt dan ook dat innovatie nu meer draait om diensten, bedrijfsprocessen, bedrijfsmodellen en culturele innovatie. Dit in tegenstelling tot de productgerichte innovatie van voorheen. Donofrio haalt wereldwijd onderzoek van IBM aan onder 750 cio's die dit onderschrijven.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘Offshoring kost banen maar stimuleert innovatie’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Innovatieproject Utrecht van start

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Nederlandse innovatie laat te wensen over

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Nationaal ICT-Debat: ICT nodig voor innovatie

    3 reacties op “Innovatie-directeur IBM: innovatie verloopt moeilijker”

    1. SL schreef:
      18 maart 2006 om 23:42

      Computerinnovatie heeft nimmer de goede revolutie teweeg gebracht. Een hele kleine groep mensen is zo vermogend geworden dat ze miljarden mensen jaren van eten en drinken kunnen voorzien. Programma’s en computers worden onnatuurlijk duur gehouden en hebben niet het effect opdat de mensheid er rustiger en vrediger van is gaan leven. De werkgevers hebben juist meer ontslagen laten vallen. Als oudere en jongeren geholpen dienen te worden spreken ze tegen computers of half computer half mens. Dus ongevoelige personen. De oplossing is terug naar dienstverlening door mensen en niet door snelle en onbegrijpelijke machines die toch niet voor het grootste deel van de aarde betaalbaar mag zijn. Zie uitspraak Bill Gates, als een computer 100US kost. Back to basics

      Login om te reageren
    2. Gosse AdB schreef:
      22 maart 2006 om 10:42

      Lijkt een beetje op een uitspraak uit 1899 van Charles H. Duell, Commissioner, U.S. patent office:

      Everything that can be invented has been invented.

      Login om te reageren
    3. Ronald Gruijters schreef:
      24 maart 2006 om 13:20

      Mijn inziens hebben de echte inovaties begin vorige eeuw plaatsgevonden en daarvoor. De eerste digitale technieken, turbinemotoren, stoommachine, eerste transistor en ga zo maar door. De theoretische basis werd al lang daarvoor gelegd. We zijn meer in een periode van extreme uitontwikkeling van bestaande technologie. Daar is niets mis mee en we kunnen nog wel even vooruit. Het is wel grotendeels gedaan met de “ouderwetse” creativiteit om echt iets nieuws te ontdekken. Dat is waarschijnlijk voor de volgende eeuw als onze bestaande technologie weer achterhaald is. Dat neemt niet weg dat ik iedereen aanmoedig om toch een poging te wagen, wie weet zit er een nieuwe Einstein onder ons…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs