Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Spelletjes goed voor de Amerikaanse industrie

11 mei 2006 - 08:36ActueelCloud & Infrastructuur
Rian van Heur
Rian van Heur

De game-industrie in de Verenigde Staten is goed voor de economie. Uit onderzoek blijkt dat de economische invloed van Amerikaanse game-industrie goed is voor miljarden dollar per jaar.

Robert Crandall van het Brookings Instituut en Gregory Sidak van de universiteit van Georgetown publiceerden een studie over de economische gevolgen van computerspellen. In de Verenigde Staten is in 2004 voor ruim acht miljard dollar aan spellen verkocht. 144 duizend mensen, waaronder vijftig duizend programmeurs, hadden toen een fulltime baan in de game-industrie.

Volgens de onderzoeker neemt de omzet van spellen toe tot vijftien miljard euro in 2010. Het aantal banen zal stijgen naar 250 duizend in 2009.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Software & Development

    Value8 wil totale controle over Ctac

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Hoe soeverein moet de NDS zijn?

    Security & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    Cloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    Data & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    Data & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs