Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nieuwe incentive programma’s voor IBM-partners

11 juli 2006 - 12:16ActueelInnovatie & TransformatieIBM

IBM herziet de structuur van zijn incentive programma's. Het bedrijf gaat de toegevoegde waarde die een partner levert aan klanten tijdens het hele verkooptraject belonen.

Tot nu toe gaf IBM alleen een korting of een fee achteraf voor het plaatsen van een order. “Daarmee misten we een belangrijk deel van wat partners voor ons betekenen”, vertelt Maryska Marinus, software channel sales program manager Europa.

Het zogenoemde software value incentive programma is uitgebreid met twee nieuwe onderdelen. Allereerst hebben partners volgens Marinus recht op erkenning bij het identificeren van opportunities bij klanten die IBM nog niet kent. “Als een partner tijd investeert om een klant te vinden, wil hij daar marge aan overhouden. Daarnaast kan hij in aanmerking komen voor een fee achteraf bij het doorlopen van het salestraject.” Het uiteindelijke plaatsen van orders wordt natuurlijk ook nog steeds beloond.

Door het loskoppelen van het zogenoemde salestraject en het ‘fullfilment-traject’ hebben partners een gegarandeerde marge, meent Marinus. Het bevordert de samenwerking tussen partners, waar de strategie van IBM op gericht is. “De ene partner kan het salestraject doorlopen en de andere kan de order plaatsen en de levering doen. Zo kan iedere partner doen waar hij sterk in is.” Ook als de ene partner de oplossing van een andere partner wil verkopen, is dat geen probleem.

Resellers moeten natuurlijk kunnen bewijzen dat ze de trajecten hebben doorlopen met hun klant. Marinus: “Anders is het natuurlijk moeilijk om een fee uit te keren.” Aan de hand van de omzet die bij IBM bekend is, wordt achteraf een fee bepaald. De kortingstructuur blijft ongewijzigd en loopt via de IBM-distributeurs Copaco, ETC Pluz, Logix en Bell Microproducts. Dealers kunnen zich via Partnerworld inschrijven.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs