Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

VoIP-verkeer groeit sterk

25 augustus 2006 - 07:17AchtergrondCloud & Infrastructuur
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

Nederlandse bedrijven zijn samen met Italiaanse en Britse collega’s het verst met de invoering van ip-telefonie. De te verwachten besparing op telecomkosten door de integratie van spraak en data weegt bij de Nederlanders het zwaarst.

Dit beweert althans telecombedrijf Colt Telecom dat onderzoeksbureau Vanson Bourne opdracht gaf om het gebruik van ip-telefonie in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, België en Nederland te onderzoeken. De zeshonderd it-directeuren die in totaal ondervraagd werden vinden de kostenbesparing het belangrijkste argument voor de overstap. De potentiële kostenbesparing werd bij de Nederlanders in 84 procent van de gevallen aangedragen als dé reden voor een overstap. In andere landen die vooroplopen met hun VoIP-gebruik is dit een minder belangrijke reden (Engeland 71 procent, Italië 72 procent). De Nederlandse respondenten waren ook het meest enthousiast over gratis internetbellen via Skype en Vonage.

Nederland (19 procent doet ip-telefonie) is na de ondervraagde Italiaanse managers (26 procent) het verst met daadwerkelijke inzet van VoIP. De plannen met ip-bellen zijn in Nederland groot. Het merendeel van de ondervraagde Nederlandse bedrijven (67 procent) zegt hier op korte termijn mee te willen beginnen. De Italianen zijn iets afwachtender. De helft zegt voorlopig niks met VoIP te willen doen. Een derde van de ondervraagde Nederlandse managers zegt de telefooncentrales voor VoIP niet zelf te willen beheren, vooral omdat personeel met kennis van deze apparatuur schaars is.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs