Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KLM vliegt verder met dienstverlener Fujitsu

07 november 2006 - 10:23ActueelInnovatie & TransformatieFujitsuIBMKLM
Rik Sanders
Rik Sanders

It-dienstverlener Fujitsu heeft een driejarig uitbestedingscontract gesloten met KLM voor de levering van werkplek- en helpdeskdiensten. Het contract heeft een waarde van vijftien miljoen euro. IBM is daardoor buitenspel gezet.

De it-diensten betreffen het beheer van alle werkplekken van de luchtvaartmaatschappij in Nederland. De werkzaamheden zullen plaatsvinden op 7×24-basis, onder regie en verantwoordelijkheid van KLM. Belangrijkste doelstelling is het verlagen van de kosten van het it-beheer. Het contract is een vervolg op de overeenkomst uit begin 2003, toen Fujitsu een groot deel van de kantoorautomatisering van KLM in Nederland in beheer kreeg: bij elkaar zo’n 6.500 werkplekken bij vier bedrijfsonderdelen. IBM kreeg toen het andere deel en valt nu, drie jaar later, buiten de boot. In het kader van het nieuwe contract gaat Fujitsu namelijk alle circa 11.000 werkplekken, 3000 printers en 250 servers van KLM op het hoofdkantoor in Amstelveen, op de diverse locaties op en rond Amsterdam Airport Schiphol en op de luchthavens van Rotterdam, Eindhoven en Maastricht beheren en onderhouden.

Fujitsu standaardiseert de werkplekactiviteiten volgens de gemeenschappelijke systematiek van KLM en fusiepartner Air France. Dit houdt in dat zowel de inrichting als de werkwijze en tooling op uniforme wijze geïmplementeerd worden, wat naar verwachting resulteert in een aanzienlijke reductie van de beheerkosten.
Daarnaast gaat de Fujitsu Helpdesk in Maarssen de ruim 20.000 it-gebruikers bij KLM in Nederland telefonisch ondersteunen bij het beantwoorden van vragen, het oplossen van incidenten en het doorvoeren van veranderingen. Ook bedrijven gelieerd aan KLM die werken met specifieke applicaties van de luchtvaartmaatschappij kunnen een beroep doen op de desk. Verder stationeert Fujitsu op strategische locaties medewerkers om te assisteren bij het verhelpen van storingen en het installeren en verhuizen van apparatuur.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Fujitsu verliest contract KLM aan Unisys

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Tien jaar IT-outsourcing Fujitsu en KLM

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Air France-KLM sluit contracten met Fujitsu

    Computable.nl
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Richtingloos Fujitsu leeft op te grote voet

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KLM migreert naar nieuwste versie IBM-mainframe OS

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs